Onsdag 2 december

Oj det var läskigt att skriva december, är det verkligen december??
Vädret är verkligen underbart. Helt blå himmel och strålande sol och viktigast 3 minus grader.

Då ska jag försöka komma ihåg vad vi gjort sen sist, det var ju ett tag sen jag skrev.

Vi kan ju börja med fredag:
Det var ju såklart dags för babysim. Lisabeth var med oss, tack för hjälpen Lisabeth! Vi tog lite foton och filmade lite. Vi får se om det gå att lägga upp video här. Lukas hade inte sovit något vidare precis innan så han var lite lätt trött efteråt. När vi simmat klart körde vi förbi Teds för att köpa en macka att äta på vägen till Göteborg. Teds ligger ungefär, näe jag vet inte hur långt, men kanske tog ungefär en minut efter att jag satt Lukas i bilen tills vi var framme, då sov han. Vi åkte hem och hämtade Tösen, bilen var redan packad. Sen bar det av. Vi stannade förbi mamma och pappa för att släppa av Tösen.
Lukas sov heeela vägen till Göteborg, ungefär vid Liseberg vaknade han. Och var lite lätt gnällig och myyyycket hungrig. Vi åkte först hem till Sofie för att packa ur bilen lite och så Lukas kunde äta. Sen åkte vi igen, till Liseberg, och träffade Ida (en barndomskompis). Där var hur mysigt som helst. Men konstgjord snö och alla lampor. Man får sån julstämmning efter har varit där. Lukas gillade det med, han fick komma upp en sväng också, då var hans redan stora ögon ännu större. Han fick även titta på jultomten en snabbis.
Efter ett par timmar bar det hem till Sofie igen för lite middag.

Lördag:
Fjantig som jag är så hade jag jättesvårt att somna på fredagkvällen. Jag sov i soffan och Lukas på golvet precis nedanför mig. Jag somnade nog inte förrän 1, vid 6 vaknade Lukas och ville äta, efter det fick han ligga i soffan med mig, sen sov jag till 8. Dom två timmarna gav mig bättre sömn än de andra 5, knas.
När vi senare var klara så bar det av till frissören. Hon höll med om att mitt hår såg förjävligt ut :) Vi kapade lite, 10 cm kanske. Och nu känns det mycket bättre. Det blev ingen frisyr för jag måste få det att växa ut ordentligt innan det är någon idé att klippa upp det och så. Men men, det kommer nog en dag med.
Efter kapningen bar det av att titta på bröllopsklänningar till Sofie. Det var kul.
Lukas gillade klänningarna med, alla fina färger på balklänningarna som fanns med. Vi träffade även Sofies kompis Josefina som hjälpte till och var smakråd på klänningar. 

Efter ett par timmar med massa fina klänningar så åt vi brunch. Det var gott, man fick grädda sin egna våffla med. Smaskens! Lukas var inte lika nöjd, men det visade sig bara vara blöjbyte dags, men han ville helst sitta i knät och titta på allt, nyfiken som han är. 

På kvällen hade Sofie blivit bjuden till Hotell Gothia, dom firade 25 års jubileum. 84 var ett bra år. Då fick hon ta med gäster. Och då fick jag och Josefina följa med. Lukas fick stanna hemma med Jamie. 
På inbjudan stod det att det började vid 19. Men inte att man måste vara där då. Men oj vad vi missade som kom nästan vid 20. Dom hade fått snittar och champagne. När vi kom var det låst överallt så vi fick hjälp av en vakt till slut att komma in. Och efter mycket om och men fick vi ett bord. Alla hade ju redan satt sig och börjat på buffén. Så dom fick plocka fram ett nytt bord till oss. Buffén bestod av räkor, krabba, musslor, hummer och bröd och grönsaker så klart. Det var så himla gott! 
Efter det var det även tårta, men efter ett par tuggor fick den en vääldigt konstig smak. Precis som att tårtorna stått öppna och man haft mögelost i kylen. Det smakade inte gott.  
Som underhållning så kom Rickard Herey. Han var rolig och bra, han sjöng lite schlager. men som kom den riktiga undehållningen för kvällen, tyvärr, Wizex, så himla tråkiga. Men det gjorde inte så mycket för det var ändå snart dags att åka hem.
När vi kom hem sov Lukas fortfarande. Tack och lov, för Jamies skull.
Söndagen blev en snabbis på Nordstan och sen hemåt igen.
Lukas blev helt tokig när vi träffade Richard igen, han hade verkligen saknat honom. Han blev jätteglad och dom busade massor.

Måndag; då tog vi det lugnt hela dan. Vi var dock och hälsade på en 6 veckors bebis och hämtade Richards dator och andra saker i husvagnen hos hans föräldrar.

Tisdag: då fick jag sätta klockan på 8. Det var jobbigt men gick bra bara jag gått upp. Vi skulle nämligen träffa Marina och Elsa och gå tipspromenad klockan 10 i Jönköping. Det var trevligt. Fint väder med. Efter promenaden runt Rocksjön åkte vi hem till Marina och åt lite lunch. Efter det åkte jag och Lukas Till Ica Maxi för att handla för det var ganska tomt i frysen. På kvällen var jag även och jobbade några timmar. Jag fick även hem mina julblommor som jag beställt av Ebba, så idag ska jag pyssla lite till här hemma med julsakerna. Hänga upp gardinerna och så. Måste ta tag i diskberget i köket med. Det står överallt.
Här behöver röjas lite varstans faktiskt.
Men nu ska jag nog gå och väcka Lukas. Sömntutan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0