Bakdag

Idag har jag bakat! Det var skoj!

Vi började dagen med att gå ner till Babycafét. Det var i stort sett samma folk där idag som förra veckan. Tre mammor och jag. Jag föredrar nog att gå dit faktiskt före kyrkans småfolket fast det är bättre sång i kyrkan.
Det blir lite mer prat om barnen och så där, på babycafét. Där är det inte heller så uppdelat som i kyrkan, sång 30 min, fika 30 min och sen går dom med lite större barnen och leker. Medan på babycafét där börjar det med promenad 9.30, om man vill, sen fikar vi och pratar ganska länge och sen sjunger vi kanske sista 30 minuterna. Och sen blir det alltid samtal som fortsätter efter 12 också. Även om babycafé bara håller på till 12 egentligen. 

Lukas sitter i en stol för första gången, tyvärr är bilden tagen med min mobilkamera.
Idag fick Lukas prova att sitta i stol själv. Det var skoj!

Idag fick vi skynda oss hem vid 12 för då skulle Richard komma hem och äta lunch. Han jobbar uppe på Skillmek tisdag och onsdagar så då kommer han hem och äter lunch. Det är riktigt trevligt faktiskt. Att se honom en liten stund på dan med. 
När Richard åkte igen så somnade Lukas gott för han somnade bara 5 min på hela tiden på babycafét. 
Under tiden så bakade jag. Drömmar och wienersnittar eller vad dom hette. I båda degarna är det hjortronsalt och fy va äcklig degen blir då, det var ju bra för då åt jag inte så mycket. 



Som tur var fick jag lite lunch idag, vi fick mat över i måndags, Älgfärsbiffar med potatis, sås och hemgjorda lingon.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0