Förkylning!

I går kväll vaknade Lukas till som vanligt efter en timme, kunde snart somna om. Men efter ytterligare en timme vaknade han och skrek sitt mer "panik" skrik och vägrade somna om. Han fick komma med ut i soffan, då märkte jag att han var jättesnorig. Han var jättetrött men kunde inte somna för han kunde ju knappt andas.
När vi skulle gå och lägga oss igen fick han somna i vår säng, ammandes, eller tuttandes, han är väldigt tuttig nu när han är sjuk. Vi hade pallat upp han säng med lite böcker så han kanske skulle kunna andas lättare, för det gick bra när han satt i mitt knä i soffan. Så när Lukas sov la jag honom i sin säng. han somnade vid 00.30. strax efter 3 vaknade han igen. Jag försökte då själv sitta upp i sängen med honom i knät och han somade om, men inte jag, det var fruktansvärt obekvämt. Då byggde jag upp lite i vår säng med nån kudde och hans täcke. Då kunde han sova ordentligt igen. Tack och lov. Han vaknade och åt som vanligt under natten men han var ganska trött på morgonen så vi sov till 11 då Richard ringde och väckte oss.

Idag har vi varit hos BVC och mätt och vägt. Nu väger nu 6875g och är 65,5 cm lång.
Imorgon var det planerat babymassage"kurs" på Babycafét. Blev lite ledsen att vi skulle missa det och simmet på fredag eftersom han är sjuk. Som tur var kunde jag ju nu fråga BVC sköterskan hur vi skulle göra. Hon sa att så länge han inte har feber så är det ok. Är han intresserad av att bli masserad imorrn är det ju bara att klä på honom och strunta i det. Men jag tror han gillar det, för han är lite lugnare nu, har suttit mycket i knät på mig idag och myst. Så vi hoppas att det inte är nån feber imorrn.

Vi får se om Lukas vaknar till idag med. Han har ju sovit en timma nu.
Hoppas han kan sova bättre inatt nu så han gillar massagen imorrn.


Kommentarer
Postat av: Malin

Alva älskade massagen =) Tyvärr är ja väldigt dålig på att madssera hemma och särskillt nu när babymassagen är slut,

2009-11-18 @ 19:44:45
URL: http://malintuffe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0