Torsdag 26 november

Idag är jag helt trött.
Somnade väl vid 1 inatt, up vid 6. Men jag vaknade såklart vid 5 och kunde inte somna om förrän 5.40 kanske, så typiskt mig!
6.55 bar det av till jobbet. Det var dags att ställa klart julbordet och julpynta lite införs premiären på söndag. Tack och lov för Anders mamma som är så himla pysslig.
Jag hoppades så klart att Lukas skulle somna på väg dit, i bilen, men det gjorde han inte. Han som var sååå trött när jag ammade och klädde på honom. Han blev arg på mig som bökade så med honom.
Jag hadfe tagit med mig hans sitter och lite leksaker, och han låg där så snällt ett par timmar, men sen när han skulle sova så gick det kanske 30 min så vaknade han. Sen var han "klängig" ett par timmar. Klockan 13 somnade han till slut. Helt slut var han då, och jag med, speciellt i ryggen efter att ha burit ganska mycket. Det är man ju inte vad vid nu för tiden.

Strax innan 14 åkte vi äntigen hem. Så då vaknade han lite medans jag klädde på honom och så. Men somnade innan vi kom till 70 skyltarna. Sen sov han till nästan 16, då jag plockade upp honom.

På väg hem bestämde jag och Lisabeth att vi skulle strunta i promenad och fika istället. Så hon skulle komma vid 15. Så jag hade typ 1 h på mig att dammsuga och dona lite, jag blev väldigt effektiv. Fick upp alla adventsstjärnor och lite pyssel till och med.

I morse åkte Richard på Dreamhack, suck, så nu får vi inte träffa honom förrän söndag när vi kommit hem, tråkigt!
Men en bra sak med det var att jag kunde äta smarrig fisk till middag. Han gillar Inte fisk.

En annan bra sak är att jag blir väldigt effektiv, när jag måste göra allt själv. Lukas har fått gröt, näst intill klabbfritt, han har fått smaka på lite vatten. Och sen somnade han, ungefär vid 19. Jag lagade middag och har tvättat och plockat fram massa som ska packas inför helgens bravader. Och Lukas bara sover, som tur är.

Jag är så trött i hjärnan nu så jag fastnar i tvn heeela tiden, så detta inlägg har snart tagit 30 min att skriva.
Hoppas Lukas fortsätter att sova i natt, orkar inte vara vaken.
Tack och hej, leverpastej.

Glömde ju säga att Lisabeth har lovat att hoppa in som stand in istället för Richard på babysimmet imorgon. Det ska bli kul, att få babysimma igen. Det är ju två veckor sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0