Vaccinerad och klar

Igår var vi och vaccinerade oss, jag och Richard. Lukas fick också följa med men är ju inte gammal nog för en spruta. Jag hade lite ont i halsen innan och senare på kvällen så smällde förkylnigen till ordentligt. Tack vare sprutan antagligen. Lukas förkylning var inte heller så rolig. Han sov knappt inget på dagen, eftersom han är så täppt i näsan. Han var helt omöjlig att söva så han somnade inte förrän vi skulle gå och lägga oss. Han sov en kvart, sen vaknade han och gallskrek i minst 15 minuter. Det är man ju inte helt van vid nu för tiden. Det enda som lugnade honom var det gamla vanliga tricket; att stå och gunga. Richard hade gått upp och lägt sig så han kunde sova.  
Jag la ner Lukas i vår säng för att palla upp kuddar och täcke för att kunna sitta och sova med honom. Men han fortsatte och sova när jag la ner honom så då fick han ligga där.
Även om jag är högerhänt och ska ta sprutan i vänster arm så bad jag få den i höger eftersom jag bär Lukas med vänster. Det fick jag ju "betala" för när jag skulle sova, jag sover ju på höger sida när Lukas är i sängen, men som tur var sov ju Richard där uppe så jag la mig på hans sida, och Lukas hade jag ju givetvis lagt tvärs över sängen så det fanns massa plats över till mig...Not!
Det var ju inte heller så att jag kunde somna för jag låg ju så klart och lyssnade så att han andades, vilket han kämpade med, men till slut andades han bara med munnen.

Jag vaknade vid 10 tiden och det gjorde ont i heeeela kroppen. Jag tog ut Tösen och var helt död, jag gick ju ändå hela vägen till häcken mot Hampus och Emma och tillbaka igen. Så det var bara att ringa Richard och be honom komma hem efter lunch och hjälpa mig med Lukas. Det hade inte vart några problem att ta hand om honom om han var frisk, men nu är han ju sjuk och gnällig och vägrar sova. Och mitt huvud hade inte fixat det idag.

Ungefär klockan 18 somnade Lukas äntligen för första gången idag. Han sov en timma. Han fick äta lite, pyamas och vara med oss lite. Vi läst saga och sen fick han lägga sig i sin säng vid 20 och 30 min sov han tack och lov. Han vaknade till lite innan men sover nu. Han ligger dock och hostar ganska mycket i sömnen.

Min förkylning verkar lugna sig nu med. Jag har inte ont i halsen, men fortfarande lite ont utmed hela ryggraden, från bäckenet och upp i nacken. Vi hoppas på en bättre dag i morgon. Men det blir inget babysim i alla fall.
Imorgon kommer ju Sofie och vi ska pyssla med deras inbjudningar till bröllopet.

Nu ska jag kolla lite på den nya serien Glee, det verkade fånigt för det var sjukt dåligt när dom sjöng innan, det var så tydligt insppelat i studio och rösterna passade inte skådisarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0