Babysim, yayh!

Nu är det jäklar fredag igen, jag fattar verkligen inte vart tiden tar vägen.

Det känns som det var en månad sen minst sen vi var i Linköping men det är ju faktiskjt bara en vecka sen. Helt galet!

Vad har vi hittat på denna veckan då??
I måndags var vi i stan en sväng och inhandlade lite saker till källaren. På byggmax blev jag ooootroligt irriterad, det kom fram en man i övre 50 års åldern och sa, om Lukas, Man ska ju egentligen vara försiktiga med sånna små och skydda dom nu för tiden. Det bara tände i hjärnan på mig. Vem var han och vad fan vet han om oss.
Man kan ju för sjutton inte låsa in sig ett år bara för man har en bebis. Vi måste ju få åka och handla osv.
Försöker inte tänka så mycket på det för jag blir fortfarande irriterad.

Vi var även inne på 1klass, för att fråga hur det funkar med att hyra babyskydd. Lukas håller på att växa ur sin, det är lite tråkigt.

I tisdags var vi som vanligt nere i kyrkan på Småfolket. Det var skoj för i måndags tittade vi på kit som man gör han/fotavtryck, men vi köpte inget. Men så på småfolket så fick vi göra sånna så vi gjorde ett litet fotavtryck, det var skoj. Jämförde igår med det som togs på BB, jisses. Jag fattar fortfarande inte att han var så liten och har vuxit så mycket. 

På onsdagen hittade Lukas på något nytt, och inte så spännande. Vi skulle åka till Vaggeryd och hälsa på Sara. 
Lukas skulle äta ungefär vid 12. Men när det var dags så totalvägrade han, han bara spännde ut sig och gallskrek. Till slut fick han ro och började äta, då skulle naturligtvis Tösen lägga ett sånnt jäkla skall så han blev ju såååå rädd. Så dår blev det förstört igen, han vägrade äta. Han somnade en liten stund medans jag packade ihop oss. När vi kom till Sara ville han fortfrande inte äta. Så då gick vi ut och gick istället.
Tösen älskade vår skogspromenad när hon kunde springa fritt, och det tog hon vara på.
Lukas sov gott största delen av promenaden som vanligt. När vi kom tillbaka lyckades vi amma lite i alla fall, det som funkade var att ligga ner. Tack och lov, jag höll ju på att sprängas om han inte hade ätit då.

Sen blev det torsdag...då hände inte så mycket, vi gick på Småfolket igen för att kunna hämta vårt fotavtryck, det blev jättefint. Då kom även två yngre mammor, det var trevligt. Efter fikat satt vi och pratade lite. Den ena tjejen kände jag igen från babysimmet, hon var visst 25 precis som jag. Hennes dotter, Disa, är född den 23/7 så det skiljer nästan exakt 1 månad på dem. Vet inte om jag skrev det då men första gången på babysimmet upptäckte jag att Lukas och Disa hade läskigt lika skrik ibland. Det var en märklig känsla.

Och idag var det ju äntligen dags för babysim igen. Lukas han sover så gott jämte mig här i soffan nu. Så nu har jag satt på mig myskläder och slängt in en film. Minns inte när jag kollade på film sist, så här mitt på dan. Hoppas den e bra nu bara. Changeling heter det, med Angelina Joli. Oj! Där hoppade den igång av sig själv, kan bara betyda en sak, dags att lägga undan datan och kolla.
Simmet gick jättebra idag förresten. Richard var också med, han kan nog inte låta bli nu när han märkte hur skoj det var. Idol ikväll med, det ska bli nice!


Kommentarer
Postat av: lisabeth

Hette hon Hilda som du träffade på Småfolket? Hon jobbar ju på Hemköp... =)

2009-10-23 @ 23:19:07
URL: http://lisabeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0