En ny vecka, som nog blir en bra vecka

Måndag: då var det dags att jobba igen, jag jobbar ju varannan måndag för tillfället. Det var inte så skoj...eller själva arbetandet är ju okej, det är det här att åka hemifrån som inte är lika kul. De tidigare gångerna har jag åkt efter 9matningen. Men nu tänkte jag att jag skulle åka efter Lukas ammat den tidigare gången. Anledning 1: Richard skulle prova mata Lukas med flaska och han är inte så hungrig på morgonen så han skulle klara sig till jag kom hem vid 12 om han inte ville ta flaskan, som vanligt. Tidigare har han hittat nån som kan köra ut dom till jobbet och äta lunch. Anledning 2: Lukas vaknar vid 9 och är ganska så pigg och glad vid 9, och då är det definitivt inte så skoj att åka hemifrån. Men den här gången kände Lukas för att även vara pigg, glad och busig redan vid 6. Så det blev inte lättare att åka hemifrån.
Det bästa var att jag nu kom hem klockan 12 och inte 15. Jag kunde vara hemma tills Lukas ville äta nästa gång och sen åka ut och rida, då måndagarna är lite min dag att göra saker på. När jag kommer hem vid 15 så blir det stress och åka direkt efter att Lukas ätit och då träffar jag inte Lukas på minst 9 timmar. 

idag tisdag: då kunde vi äntligen gå på Småfolket igen. Det var många där idag. Småfolket har ganska bra tider, 10-11.45, Lukas äter nämligen klockan 9 och 12. Men inte idag! Efter småfolket gick vi och handlade lite snabbt. Så vi var hemma strax efter 12, bara det att halvvägs hem så somnade han i vagnen. Normalt så vaknar han av gnisslet när man öppnar garagedörren för att sätta in vagnen, men inte idag. Så jag satte ut liggdelen på altanen där det var lagom svalt, ville ju inte väcka honom när jag klädde av han alla varma kläder (det var ju kallt och snö imorse) Trodde att han skulle vakna efter en liten stund så jag började plocka och tvätta här hemma. Klockan ett sov han fortfarande. Och klockan två med, då gick jag och värmde min lunch, jag tänkte att då kommer han garanterat vakna, men nä då. 14.40 väckte jag honom för då höll jag på att explodera.

Sist vi var hos barnmorskan sa hon, det dom inte kunde igår kan dom idag. Och det stämmer verkligen. Idag har han äntligen fått till det med att suga på tummen, han vägrar ju ta nappen så det är skönt att han äntligen har lite egna medel till lugn och tröst. Detta har gjort honom väldigt lugn och till freds. Så himla skönt!

Han såg så himla go ut när han somnat med tummen i munnen så jag kunde inte låta bli att ta ett kort.

En annan sak som han kan nu som han inte kunde för en vecka sen...se saker och ta dom. Han griper väldigt aktivt nu, som det så fint heter. Tänkte speciellt på det på första babysimmet då ena ledare kom fram med en leksak till Lukas och frågade om han ville ta den, och nä det fixade han inte, men nu har han fullt upp med att greppa saker. Ser fram emot att han hittar fötterna, det kommer bli skoj. 

Nu ska jag titta lite mer aktivt på Desperate Housewives!
Längtar till torsdag!!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0