Glad Påsk!

Nu är det långfredag, om nån timma bär det av till mamma & pappa, vet inte om vi kommer hem söndag eller måndag. Det får vi se.
Det blir tyvärr inga bider idag, så ni får hålla tillgodo med de som kom i veckan :)

Lukas är just nu dötrött, men vägrar sova, i vanlig ordning, så då får han vara vaken tills det är dags för lunch vid 13.30-14 tiden så kan han sova gott i bilen sen när vi åker.
Idag lämnar vi pappa hemma och plockar upp honom i stan imorgon, han blir så rastlös med en hel långhelg hemma hos mamma och pappa, han behöver sitta hemma och spela av sig lite först.

Jag har till och med påskpyntat lite, eller jag har lite härliga färgglada blommor. Jag har ju sån tur att Richards brorsdotter, Ebba brukar sälja blommor genom skolan. Jag köpte ett paket till jul, men precis det jag ville ha och lika var det nu, en bukett med påskliljor, en stor bukett med jättefina tulpaner i blandade färger, två krukor med påskliljor, som nu står i fönstret i solen och börjar slå ut, och en pärlhyacint tror jag att dom heter. Man kan la göra något fint arrangemang ute, men jag orkade inte det så dom fick krukor och fick stå inne istället.

Lukas har ett favorit mellanmål nu, macka!!! undra var han fått det ifrån??
Richard ock Lukas var på vägning i måndags, då frågade hon vad han äter nu, så beättade richard att han får oftast frukt till mellanmål, då sa hon att bara frukt kan man ge om man har överviktigt barn, men Lukas behöver mer. Bara det att han håller ju sin viktkurva bra varför börja göda honom då??
Nu får han ju oftast mer än bara frukt till mellanmål, men jag tyckte det var lite tokigt sagt av henne.

Han väger nu 8440 och är 74 cm lång. Precis lagom!

Igår testade han att änvända gåstolen som "lära gå vagn" han höll i den och kunde gå själv. Så han kanske fixar det med snart, vi får se. Jag tycker det är lagom med kryp och ål som han gör nu, ett tag till i alla fall.

Då önskar vi er alla en riktigt GLAD PÅSK!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0