Hemma igen, några timmar

Så nu är vi äntligen hemma igen, borta bra hemma bäst.
Jag och Lukas har haft en jättebra och mysig helg i Göteborg hos syster/moster Sofie.
Den blev ganska fulspäckad med "möten".
På fredagkvällen (17.30 tiden) när vi kom, så tog vi en promenad ner om Eriksberg, det var like kyligt men skönt att röra på sig. Det blev en sen kväll med mycket vin och och "lite" bröllopssnack.
På lördagen började vi givetvis dagen med Melodikrysset som vanligt. Lukas somnade precis i lagom tid vid tio.
Efter det åkte vi hem till Ida, där det pratades lite om bröllopet eftersom Ida är "chefs servitris" då.
Vi hade tänkt åka till Baby & Barn mässan men vi hade inte några pengar att spendera så då var det lika bra att låta bli. Vi åkte istället bort till Haga och promenerade där lite och mötte upp med Malin och lilla Isabella (6mån). Vi gick på café, ett mycket barnvänligt. Jätte trevligt ställe faktiskt.
Efter det bar det av till Lerkil och mormor, hon blev så glad så. På väg hem tog vi svängen om Kungsbacka för att överaska min kusin Katarina, och hon blev mycket överraskad. Lukas blev väldigt förtjust i hennes fiskar, dom var spännande, men mest spännande var nog katten ändå.
Sen bar det av hemåt igen så Lukas vi kvällsgröt och sova lite. Jag och Sofie var så himla trötta att båda däckade i soffan strax efter vi satt på en film.
Idag var det lika fullspcäkat schema. När nordstan öppnade hängde vi på låset för att köpa en 2-års present. Innan vi ens kommit ur parkeringshuset igen hade Lukas somnat. Klockan 12 skulle vi träffa sofies kompis Therese och hennes lilla Emma (3mån) vi fikade lite, jättegott, tack så mycket! och efteråt tog vi en promenad i Slottsskogen, jag trodde Lukas skulle sova lite då men det tyckte visst absolut inte han. Kl. 14 skulle vi besöka min kompis Therese vars dotter Cornelia fyllde 2 år i veckan. Vi blev lite sena dit, och givetvis somnade Lukas när vi körde in på parkeringen. Han sov så gott så jag fick bära honom hela vägen in och han sov t.o.m när vi kom in i allt stoj. Han sov kanske totalt 30 min som tur var. Gissa om han såg chockad ut när han vaknade.
Ena sekunden sover man i bilen, nästa vaknar man i en säng där en främling kommer och plockar upp en. Och överallt är det fullt med främlingar och barn. Det tog ett tag men sen så blev han sitt vanliga jag.

16.30 var det dags att åka hem, vi plockade upp Nina i Majorna och precis när vi lämnat stan så blev Lukas väldigt ledsen, han var visst hungrig. I Borås var vi vuxna hungriga och fick stanna på det hemska M:et :)
När vi kom till mamma och pappa för att lämna av Nina så vaknade Lukas och han ville inte sitta kvar i bilen så vi tog en respaus där. När vi väl skulle åka igen blev han ledsen igen, och försökte krypa ur stolen. Men då fick han gott sitta där men lugnade sig ganska snart. Hela vägen hem var det barnskiva och sång som gällde så han inte skulle sova. Han behövde ju sova när vi kom hem.

Nu har jag i stort sett packat ur väskorna och påbörjat ompackningen igen. Imorgon bär det av till Linköping.
Det var nog bra att vi hade helgen fullspäckad så jag inte behövde tänka så mycket på det.

Vi får se om det blir någon operationsberättelse där uppe ifrån, det blir det säkert.

Hoppas alla haft en riktigt bra helg!


Kommentarer
Postat av: Therese

Det va så trevligt att ni kom på kalas synd att vi inte fick pratat så mycket bara :) Bra att jag kan läsa allt här nästan :) Tur va så blev ju inte Lukas ledsen näär främlingen plockade upp honom! ;) Hade det varit Corneia hade hon blivit hysterisk. Kram kram

2010-04-14 @ 22:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0