Sommar sommar sommar

Det känns i alla fall skönt att det inte bara är jag som tar det lugnt med bloggandet under sommaren.

Det har hänt ganska mycket sen sist.

Jag har jobbat 2 veckor och Lukas blev därav otroligt mammig.  Nästan jobbigt mammig.
När jag väl hade avklarat mina 14 dagar på raken dygnet runt så på måndagen kom Therese med familjen Mattias och Cornelia, som blev 2 i april. Vi hade underbara dagar. Även Sofie var här och hälsade på lör-tisd.
Vi blev äntligen klara med vår lilla altan för våra utemöbler.
Jag ska ta en bättre bild, men vi firade med drink i alla fall, i solen.



På onsdagen skulle Therese m familj åka hem(göteborg) men stanna på Borås djurpark, så vi hängde med dit.
Lukas var mycket fascinerad av alla djur.
På torsdagen i oväder bar det av mot Varberg, vi tog naturligt vägen över Ullared, men bestämde oss för att inte gå in när vi kom till lagret och det tog stopp.



Från vårt håll var det inte så farligt visade det sig, för från andra hållet, från kusten, så var det kö i nån mil.

Vi skulle möta upp Sofie och Jamie vid Varbergs fästning. Det blåste storm och regnade och vi var jättehungriga allihopa så det blev inte så mycket turistande på fästningen. Efter det bar det av hem till faster Kerstin m familj.
Vi grillade på kvällen och satt och mös i deras superfina lusthus. Lukas somnade ganska fort i famnen och sov där uten i soffan och vi andra satt och tjöta nästan till 00.
Dagen efter bestod av en låååång frukost, sen en rundtur på gården och alla Anders projekt, samt Emils egenbyggda lägenhet. När vi kom in stod våffeljärnen redo, vi har lite tradition att alltid äta våfflor där hemma.

Fredag eftermiddag åkte vi vidare till mormor, i Lerkil, utanför Kungsbacka. Där var även min kusin och hennes 2 barn. Mycket trevligt!
På lördagen åkte vi in till stan, Göteborg. Vi hade först planerat att åka till Liseberg, men tänkte om och tog Coloseum istället, vilken himla tur för Lukas ÄLSKADE det. Alla fiskar överallt som han kunde komma nära, han tjöt av lycka och pekade till höger och vänster och sa på sitt egna sätt "titta!"

På lördagkväll var det min tur att roa mig, det var dags för utgång. Det var trevligt att träffa mina kompisar Ida och Lisette. Tyvärr var inte musiken nåt att hurra för, söndermixad och för mycket dunka dunk ( som man säger nu när man blivit gammal)

På söndagen var det hemfärd.
I onsdags, igår var det dags för Richard att fylla år, så det blev fika på dan och lite grillning på kvällen. Mycket trevligt!

Idag har jag, Lukas och Tösen tagit med Sara från Vaggeryd ut till Öa, Visingsö, för att träffa Linda, som vi gick i gymnasiet med, samt hennes sambo Gustav och Lindas syster med sonen Leo, ca 3 månader.

Ja, det var det, en liten snabb resumé :) Nu kommere lite mer bilder.


Cornelia gillar glass, här med pappa Mattias. Det tog inte så många minuter för henne att äta upp den faktiskt :)



Pusskalas! Lite arrangerat, men ni som känner Lukas vet att han gillar att pussas.



Dags att gå hem, Tack Therese för att ni drog med oss :)



Coluseum!!!



Är det kalas så är det! Lukas har ätit Ballerina, jag tog ändå bort det mesta av nougaten.




Vi testar nåt nytt, videoklipp i bloggen :)









Ha det gott allihopa!
Kram

Liten update!
Jag fick kommenterat att det visst heter Universeum, inte Coluseum, vet inte vad jag tänkte på :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Härligt med uppdatering! Tack för sköna dagar!

Coluseum? Har vi det i göteborg eller va det kanske Universeum ni va på ;) Kram på er!

2010-08-06 @ 19:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0