Hemsk "ridtur" idag

Ja fy tusan! När jag och Herkules skulle gå ut från ladugården för att komma ut en lite tur så för nån av de första gångerna så ställde jag inte upp dörrarna helt ordentligt med hjälp av "benen" man fäller ner som håller uppe dem. För jag höll på att prata med Carina samtidigt. Och för första gången nånsin så kommer det en vind uppifrån så vänsterdörren gick igen, och fastnar såklart i sadeln, vilket resulterar i att han får dörren med sig, och hoppar iväg. När jag väl fått tag  i honom och fått upp honom till stallet igen, för han ville inte riktigt gå i närheten av ladugården när Carina bar dit dörren igen och satte på den, då får vi syn på efter en liten stund att det pissar blod från ena bakbenet, ganska långt ner. Så himla typiskt. Tydligen har den här dörrincidenten hänt förr, två ggr med en annan häst, det är bara sånt som händer ibland. Som tur är så är Carina sån som säger att det är djur vi håller på med och olyckor händer. Så hon anklagar ju inte mig för det.


Carina la på tryckförband. Men Herkules verkar inte speciellt rörd ut utan ser mer ut som...va tusan skulle vi göra så för vi skulle ju ut och rida alldeles nyss. Efter ett tag skulle vi lossa lite på förbandet och då hade det slutat blöda, och vi kunde titta lite närmare. Som tur var så var det "bara" i huden ca 3cm jack. Bakom ligger det en stor led så tur i oturen att det inte slog hårdare.

Tur i oturen att jag ställt mig på just den sidan jag stog på och inte den andra, där det helt plötsligt kom en dörr flygandes.

Jag lovade ju även en bild på gåstolen så här kommer den




I onsdags var sara här och hälsade på och så ville jag även visa va fint han kan sitta själv nu, min stora pojk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0