Simmat idag

Igår tänkte jag att jag skulle bloggat, men det blev inte så. Lukas vaknade till vid 21 tiden och nästa gång jag tittade på klockan i sovrummet var den visst 22.17. Jag somnade visst :)

Det verkar som vi äntligen hittat en bra dagsrutin för Lukas.
Han vaknar oftast klockan 8 för att äta, sen sover vi lite till, då får han sova i vår säng, till 10 ungefär, då äter han lite till. Han får ligga en stund i sin säng och busa medans jag går ut med Tösen.
Jag äter frukost och han smakar lite med. Han är vaken 1,5-2 timmar. Sen sover han ungefär två timmar, gör han inte det så blir det bara 30 minuter och det är inte lika roligt.
Sen är det dags för lunch. Han äter massor nu, ungefär 7 bitar blandat av morot, potatis och palsternacka. Bitarna är från en iskubs bricka, smidigt sätt att portionera i när man gör egen puré.
Sen är han vaken till 16, äter innan han sover, sover till 18. Klockan 19 ungefär är det grötdags, sen är det pyamas, tandborstning och mysstund innan det är dags att sova ca. klockan 20. 
När vi går och lägger oss får han äta lite. Det är lättare att flytta honom till sin säng då och jag slipper vakna under natten och mata. Sen nån gång under natten vaknar han och strular lite men somnar om efter en liten stund.  Sen är klockan 8 igen.

Idag var det dags för babysim igen, så himla skoj.
Nu är det flyttat från 13.30 - 14.15. Vilket Richard tyckte var lite jobbigt för innan kunde han åka direkt dit, nu kommer han hem en liten stund, hinner känna efter hur trött han är och sen åka igen. Men det gick ju bra idag.
Richard fick äran att ha Lukas i sitt omklädningsrum. Det var både skönt och konstigt, det kändes som man glömde något hela tiden.

I onsdags var det ju dags för besök på BVC med. Läkaren var där. Han kollar höfter, hjärta och lite allt möjligt.
Sist, alltså 7/12 vägde han 7130gr. och var 67,4 cm.
Nu 13/1 väger han 7680gr. och är 70cm.

Nu är det dags att dona och fundera ut vad jag ska packa, för imorgon bär det av till Göteborg igen. På söndag ska jag och Richard gå på bio, Avatar, 3D. Medan Sofie och Jamie passar Lukas. Det ska blir skönt att göra något sånt ihop.

Trevlig helg på er.


Så här såg vår frukost stund ut i morse, den stora till mig och den lilla till Lukas :)



Hörru morsan! Stör inte mig med din kamera jag kollar ju på Nalle Puh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0