Klassfest

Igår var det dags för klassfest. Det blev en ganska hektiskt dag.
Vaknade kl. 8 som vanligt. Denna morgon av att Richard kom och la sig, han blev förvisad till soffan när han väl kom hem efter en kväll på stan. Lukas hade vaknat vid 6 först men fick då ligga hos mig, så han vaknade också när Richard "smög" in till oss.
Jag och Lukas gick upp och åt frukost, jag fick dammsuga lite efter att han hade ätit smörgåsrån på sin filt kvällen innan. Plus att Tösen drar in massa sand nu när vi är ute och går.



Jag fick röja lite i köket med innan klockan blev 10 och det var dags för melodikrysset. Vanligtvis brukar ju Lukas somna efter 1,5-2 timmar på morgonen, men inte idag, han blev istället helt hyper. Men det gick bra att lösa krysset ändå. När krysset var klart fick han lite mellanmål och kunde efter en stund av övertalning och frustration p.g.a stress somna. Jag åkte iväg och tankade bilen, fyllde på spolarvätska, kollade så vår tänka promenad runt Fågelforsdammen skulle gå att genomföra. Handlade. När jag kom in, vaknade Lukas eftersom Tösen låg i sovrummet med och flög upp när jag kom hem. Strax efter det kom Ida och Chabli. Som för ca ett år sen var en liten valp men nu nästan var högre än Tösen.
Jag Ida och hundarna tog en långpromenad på 1,5 timme. Så dom ev. skulle hålla sig lite lugna på kvällen.
Det blev lite macka duschning och piffning sen bar det av, första anhalt Hok. Där vi överraskade Lisette som snart fyller 30. Hennes familj kom lite tidigare och överraskede henne totalt. Det blev ett snabb stopp för mig Ida och Lisabeth som körde. Richard och Lukas stannade tills Lisabeth kom tillbaka efter hon lämnat oss bl.a. Vi glömde typiskt nog Lukas skötväska hemma, men det hade gått bra ändå. Tur han kan äta lite vanlig mat nu för tiden.
Vi andra fick också lite mat, jättegod pastasallad med fläskfilé, mycket gott! Till drack jag 1/2 glas vin. Det värmde till gott i kinderna på en gång.
Sen bar det av till stan. Vi skulle träffa några andra tjejer från Bottnarydstiden kl. 17 på Olearys.
Klockan 18 var det dags att gå bort till Karlssons, vi var nästan först.
Och det skulle visa sig vara ett riktigt kasst arrangemang.
Det vara flera skolor från Jönköping. Ljungarum som vi gick på hade 7 klasser vårt år, vi var 9 som kom. 8 av oss var från Bottnaryd. Den 9:e var min kompis Linda som jag gick på gymnasiet med.
För 300 kr. som detta kostade fick vi välkomstdrink, det ingång inte garderob för 20:-, så himla fjantigt.
Vid 19.30 var taccobuffén framdukad. Med tomat, gurka, sallad, majs, lök, ananas, gräddfil, salsa, nachos och färs, som inte ens var kryddade med tacco kryddor. Så himla kasst.
Det var tur att vi hade pratat ihop oss att vi ville träffas vi gamla Bottnarydare så då var det ju lite värt det iaf.
Så fort folk började lämna sina bord så plockade de provisoriska borden bort, de som satts på dansgolvet, vi fick ju inte sitta i deras riktiga restaurangdel. Vårt gäng hade som tur var fått plats där det normalt står lite bord. Så det var ju trevligt så vi kunde sitta kvar, men vid 21.30 så kom en tjej och sa att dessa bord var bokade och vi fick inte sitta kvar. Då har dom bokat ut dom som spritbord till andra gäster som släpptes in vi 22.
Så fruktansvärt dåligt.

Som tur var så drog dom igång musik på dansgolvet och folk började fyllas på så vi bestämde oss för att stanna till 2 då bussen gick hem. Jag och Ida dansade mest hela kvällen.
Men herregur vad "gammal" man har blivit. Och den himla köttmarknade som pågår överallt. Bara för att man vill gå ut och dansa, ta en drink men en kompis så menar man ju inte att man är allmän egendom som vem som helst får klämma på. Suck!

Men men, vi hade kul iaf. Och va långt detta inlägg blev. Ni får stå ut lite till :)

Imorse vaknade Lukas vid 7 och fick komma till oss i sängen, men han kunde knappt somna innan han vaknade igen för han var så täppt i näsan, han har blivit förkyld igen. Typiskt!!!! så troligtvis så blir det ingen operation nu i alla fall. Så jobbigt. Men vi ska höra med dom imorgon.

Vid 9 skulle Ida åka hem till sina föräldrar för hon lovade sin pappa att dom skulle åka skidor på mossen.
Jag kunde inte riktigt somna om efter det, eftersom Lukas inte ville det heller, Richard gick upp med honom vid 8.
Men vilken tur att jag inte somnade för där in sängen så tog han sina första riktiga krypsteg. Så kul! Plus att han en gång lyckades gå från krypande ställning till att sätta sig.
Han är så duktigt mig pojk :)
Just det, han har lärt sig en annan sak i veckan med:



Att stå helt själv om han får lite rumpstöd mot soffan, därifrån försöker han gå till en men det är svårt.
Ni som har facebook kan se en liten ny film med detta skojiga "trick".

Nu måste jag gå och väcka honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0