Veckobloggning

Från och med nu kan jag tydligen bara lova veckobloggning. Och skulle det komma upp nån mer gång så blir la det en bonus :)

Nu verkar det äntligen som Lukas förkylning gått över för denna gång. Så på tisdag kan vi nog smyga ner till Småfolket och visa upp hans nya skills :)

Jag som äntligen kommit igång med att röra lite på mig med min Zumba, jag äter knappt inget godis om det inte är kalas då. Det har börjat ge resultata, 2,5 kg på 3-4 veckor, så hände det här med pållen förra veckan, och när svanskotan började kännas bättre så käckte jag till den igen. Jag satt i sängen och skulle "hoppa" bakåt lite, och aj aj aj va ont det gjorde och har gjort ganska ont sen dess. Så i torsdags fick jag tömmköra Herkules istället, gå är ju inga problem. Hur det gick med Tösen med oss vill jag inte ens prata om, irritationen stiger redan...

Annars i veckan så hade vi besök av Lisabeth här i tisdags, hon har haft lite problem att baka en kladdkaka så nu fick jag gå in och coacha henne :)  och resultatet blev perfekt!
I onsdags...gjorde vi nog inget, satt hemma och dega.
I torsdags, när lönen skramlade in lite lätt i de tomma kontonen, så bar det av till stan med Lisabeth.
Hon behövde handla mat till kalaset igår och vi behövde fylla kyl och frys så vi förhoppningsvis överlever denna månad med. Det blev dyrt, men nu är här välfyllt. Lukas han fick ligga i vagnen och slappa lite, han var ganska trött och hade lite leksaker, så han charmade ganska många där när han låg och myste med sin kanin och tummen.
Ifredags var jag på bio med mina kompisar Linda och Linda, Sara var sjuk och kunde inte följa med. Vi åt först middag på Soya och sen såg vi Alice i underlandet 3D. 3D som äntligen kommit hit med.
Den var bra! Jag gillar verkligen Tim Burtons filmer han gjort med Johnny Depp.
Lukas hade inte somnat förrän 22.30, bättre än inget.


Igår lördags var på kalas hemma hos Fredrik och Lisabeth. Dom fyller båda år i mars så dom slog ihop det.
Det var mycket trevligt och jättegod mat, Tack Lisabeth! det gjorde du bra.
Idag har jag fått lite sovmorgon. Inte för att det är så ansträngande att gå upp 8 varje morgon, men principen att få sova lite extra, det behöver man. Annars idag har vi inget speciellt planerat.
Imorgon är det ju också dags att arbeta lite. Det kan behövas.

Ha det bra allihopa så hörs vi när vi gör det!


Såhär fin blir man om man dricker ur mammas smoothy"glas"



En trött morgon, fick han mysa lite i soffan med Tösen, när jag tittade till honom lite senare var han halvvägs på väg över Tösen, ut på nya äventyr.



Säkraste/mjukaste vägen ner från soffan, är via Tösens bädd.



snyggaste sov stilen



Nybadad Lukas och nynerkissad pappa. Observera att Lukas är heeeelnöjd!



Posar med sin fina nybadade frilla som man får efter en stund i mössa :)

Kommentarer
Postat av: lisabeth

TACK så mycket för all din hjälp!

2010-03-28 @ 15:59:01
URL: http://lisabeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0