Bröllopshelg.

I helgen har vi varit på bröllop, min underbara systers bröllop.
Därför har det blivit lite dåligt med skrivande på det sista, det har vart så mycket annat att pyssla med.

I torsdags eftermiddag åkte jag och Lukas till Göteborg, med FULLPACKAD bil. Jag hade lånat med mig så mycket glas som fick plats i bilen typ. Lukas hade sovit mellan 13-15 och utanför Borås stannade vi på en rastplats och åt lite banan. Har en jättesöt bild på honom därifrån men jag orkar inte hämta mobilen nu.
Hade jag bara kommit ihåg att köra av på rätt ställe när vi skulle till Ida så hade det vart jättebra, men nu missade jag det och vi fick köra JÄTTELÅNGT innan det fanns möjlighet att ens komma av vägen. Och Lukas började bli väldigt otålig. Till slut kom vi fram men då var han så trött och Chabbis var lite för glad att se oss, så han blev lessen typ hundra ggr.

På fredagmorgon bar det av ut mot festlokalen för att börja duka.
Vi vär där vid 10 tiden och Lukas var trött när vi kom fram. Jippie! Det gick sådär att ha med honom, men jag hade ju inte så mycket val. Vi tog 1 timmes lunch och efter det kunde Lukas somna så gott i vagnen och sov 2 timmar. Perfekt! Inte förrän kl. 18 var vi klara. 19.15 skulle alla träffas utanför hotellet för att gå till Lilla Torgets Vinkrog för en välkomstmiddag för alla engelsmän som rest hit.
Det blev väldigt snabbt ombyte för alla vi som dukade.
Men vi kom nästan i tid till hotellet efter ha lämnat bilen i garaget.
Det var en jättegod middagsbuffé. Lukas gillade ocks´att vara med. Men han brukar ju sova vid den tiden så han blev ganska snart trött så han fick sin gröt och vi fick kömpa ett tag för att få honom att somna men till slut så.

Lördagmorgon blev också tidig. Jag vaknade strax efter 6 av Lukas och kunde inte somna om speciellt många minuter. Kl. 9 var vi bokade hos en frisör, eller Sofie. Kl. 12 skulle vi vara klara men blev inte det förrän 12.30. Vi åkte till Arendal och fotades eller Sofie och Jamie fotades. Efter det tog vi som tur var en snabbtitt i lokalen. Kl. 15 var det dags för vigsel. Oj det var Jobbigt! Just det jag var ju tärna, om ni inte visste det.
Sen bar det av till festlokalen. Där middag och fest väntade halva natten lång.
Det var en helt perfekt dag. Inget kunde vara bättre. Åter igen så orkar jag inte lägga in foton, men jag ska sen.
En annan dag.

Igår när vi skulle hem så småningom efter städ var jag rejält trött. Sov ju återigen inte så många timmar på natten. Strax efter 15 åkte vi från lokalen. Det var lite köigt genom stan men när jag väl kommit ut stan och ut på 40:an var jag tvungen att stanna, jag var så jäääävla trött. När vi närmade oss mamma och pappa så började det grusa rejält i maskineriet igen. Så vi stannade där med. Och dom som lämnat Gbg efter oss hade redan kommit hem. Strax efter vi kom dit kom pappa, som t.o.m hunnit köra till Ulricehamn och tillbaka, vilket är typ 20 min bort. Det tog nästan 3 timmar för oss att ta oss en sträcka som normalt tar 1,5 timme. Just det vi tog ett blöjbyte-stopp med.

Men vilken tur vi hade, när vi kom in höll mamma på att skala potatis och hade precis lagt in de två extra kotletterna i frysen. Så det var bara att ta ut dom och vi stannade på middag. Framåt 21 tiden var vi hemma.

Idag har jag jobbat, det var tungt i ögona. Nu ska jag dra på mig filten och softa.

Ska försöka göra ett bild inlägg imorrn. Men här behöver verkligen städas. Så vi får se, lovar inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0