Arga snickarn

Jag sitter och tittar på Arga snickarn och vad glad jag blev.
Förra veckan var dom nämligen hos en familj, där pappan kom från Jamaica, och har var helt klart en typiskt Jamaican. Han kunde varken läsa eller skriva men ville väldigt gärna bygga men vågade inte fråga hur man skulle göra. Så det blev lite tokigt.

Anders eller vad han heter, programledaren fixade ett jobb åt honom så han skulle kunna lära sig allt som byggare. Och nu idag är han med och bygger som en av byggarbetarna. Så härligt att se att folk tar sig an nån så och hjälper honom på det viset.

Det har varit en underbar höst-dag idag med. Vi besökte Babycafét, vi hann t.o.m till promenaden 9.30. Fast vi sprang stora delar av vägen, tack och lov att det är nerför. Fast jag hade inte behövt stressa så eftersom dagens promenad gick en liten bit upp mot oss först. Lätt att veta...

Jag har sån träningsverk idag. Igår när Lukas sov plockade jag fram min "Stark rygg platt mage" dvd, åh herregud, den gjorde susen, har så sjukt mycket träningsverk i magen idag.

Nu ligger Lukas och gapar och tjoar i sin säng. Richard tröttnade på att försöka söva honom. Han kan nämligen somna själv på eftermiddagen så då får vi se om han kan det nu med.

Nu ska jag kolla klart på programmet här med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0