Helgen som var

Igår var en lite tyngre dag än vanligt. Jag hade antagligen feber. Hade ont i hela kroppen, huvudet, halsen nacke och axlar. Vi skulle ju ha hjälpt till uppe i stallet där det var dags att höströja lite i ladugården så det är klart för hästarna att komma hem från sommarbetet. Men vi fick skippa det eftersom varken jag eller Lukas var speciellt frisk.
Men vi blev uppbjudna på lunch ändå och det tackade vi ju inte nej till.
Att Lukas var sjukt märktes knappt på morgonen...



han kunde t.o.m multi taska, prata i telefon och lära sig nya ord från mammas korsords lexikon



Ungefär 20 gånger om dagen vill Lukas läsa sin nya favvo bok, den har en bild på både hon och handjuret av alla möjliga sorters djur, hondjuret kan man plocka ut och under finns en bild på ungarna. Så pedagogisk!



Under tiden jag löste melodikrysset lärde Lukas sig ett nytt trick...



Som tur är så är han försiktig, som vanligt och kröp försiktigt ner på rätt håll igen.

Vi kom hem från Stjärnebo vid halv fyra tiden. Lukas lyckades inte äta så mycket där uppe så han fick en stor burk med mat när vi kom hem och åt upp hela, sen fick han vila en stund, för det gick inte heller då bra. Under tiden tog jag en super mega power nap, det är ju så svårt att somna med tidspress och duschade för på kvällen skulle Lisabeth komma. Vi gjorde grymt goda vårrullar och hade grymt god chokladfonue till efterrätt.
När Lukas somnat tittade vi på Band och Brothers :)

Imorse höll jag på att skriva, men det var ju i förmiddags typ vid 11 när vi väl kom ut med Tösen så var det is på Dammen och genom isen stack min stackars näckrosknopp, tyckte det såg lite sorgligt ut.



Vi tog en halvlång prommenad, som dessutom var en liten sväng genom skogen, det gillade Tösen som kunde gå lös, eller med kopplet hängades i backen iaf. Efter det har vi hållt oss inne. Förutom när Richard skulle komma hem, då gick vi ut för att möta honom, och när vi skulle titta på när han bytte däck :)

Lukas snygga frilla idag!



Efter däckbytet blev det lite söndagsmys med pizza. Lukas gillar att tugga på kanterna, och idag lyxade vi till det lite, han fick dippa i bearnaise




och hur ser man ut efter det???



och ja....strax efter att kortet togs stod Richard och Lukas i duschen.

Imorgon är det arbete som gäller och nu ska jag gå och läsa, för jag lär ju inte kunna somna, i vanlig ordning!

Kommentarer
Postat av: Lisabeth

Världens charmtroll! =) Du får gratta han på namnsdagen idag från farbror bettan ;)

2010-10-18 @ 10:11:24
Postat av: Karro

Vilka underbara bilder på din son!!! Tack snälla för dina fina ord på min blogg!!!

Tusen kramar till dej!!

2010-10-21 @ 15:40:48
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0