Släktträff

Imorgon blir det släktträff hemma hos mamma och pappa.
Min faster med familj kommer och hälsar på.
Vi försöker få det till en årlig grej, då vi minns farmor och farfar och äter kåldolmar som farmor alltid gjorde åt oss och hennes chokladkaka med glasyr. SKa se om jag kan komma ihåg att ta lite foton.
Jag har ju provsmakat kåldolmarna redan och dom var riktigt goda. Så det blir toppen.

Jag får flashbacks av kåldolmar och smörgåsrån med honung (som vi alltid åt till frukost hos farmor och farfar) och minns deras gamla hus i Ängelholm. På den tiden pillade jag bort kålen, men jag har tagit mitt förnuft till fånga och äter nu allt, andaktligt! :)

Förra gången vi hade denna Paulssonträff som vi kallar den. Fastän det bara är jag mamma och pappa och kim som heter Paulsson nu för tiden. Då var jag gravid, men ingen visste nåt, det sparade vi till julafton. Vi hade precis fått veta att vi skulle få köpa huset och Sofie och Jamie hade förlovat sig dagen innan.

Nu väntar jag på att Lukas ska vakna, allt är inpackat i bilen, redo att åka.
Richad ansluter sig senare ikväll så han kunde jobba lite extra idag med.
Tur att det snart är över med det, saknar ju honom här hemma.

Idag är mamma i Norge och tävlar, 16.55 är start och vi ska sitta bänkade framför datorn där hemma och se hur det går. Det är samma distans och samma startnummer som sist när vi vann, så nu håller vi tummarna.
Trevlig helg på er. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0