Tösen charmar okänd

I förmiddags var vi ute en sväng för att lämna tillbaka en kofta till H&M. Bestämde mig tillslut för vilken färg jag ville ha och den passade jättebra nu, i S, det är ju inte varje dag. Men gärna för mig. Hoppas inte den krymper bara.
Tösen fick sitta utanför.
När jag kom ut igen gick det förbi en man lite långsamt förbi Tösen. Så när jag kom fram så sa han "oh va duktig hon är" han hade tydligen försökt prata lite med henne men hon hade inte reagerat eller brytt sig om honom alls. Men när jag kopplade loss henne så for hon fram till honom och hoppade nästan på honom och blev jätteglad att hon fick hälsa. Det är inte speciellt ofta man får höra vilken fin och duktig hund man har, när det är en stor svart farlig Rottweiler. Men tjo fick vi, för vi gick runt ica innan vi gick hem och där bakom buskarna var det tydligen en grå ful hund som gjorde utfall och började skälla efter oss, och gubben fick hålla hårt. Och Tösen vänder ju såklat och försöker springa dit. Ingen av de pensionärer som var där runt Ica, ganska många vid detta tillfälle, tänkte nog "himla gubbe som inte kan hålla ordning på sin hund" utan det var nog " himla ungdommar med sånna där kamphundar som jämt ska bråka".

Men det glömde jag fort och tog åt mig vad mannen vid Hemköp sa.

Efter promenaden blev det lunch och sovdags för Lukas. Jag bakade ny omgång kladdkaka, för den igår blev inge vidare, eller jo mitten, som vi åt upp, resten slängde jag. Den blev bakt alldeles för länge.
Idag gjorde jag bara halv sats i muffinsformar.

På eftermiddan gick vi en långpromenad med en nyfunnen vän, tror jag, Martina. Hon bor ganska nära här, han en son, några månader yngre än Lukas och har även en hund, som gick jättebra ihop med Tösen.
När vi kom hem var det middagsdags och sen åkte Richard. Vi har chillat en timme Lukas har fått sin gröt och sover nu. Men tror han håller på att bli förkyld, för omväxlingsskull... så han vakna precis till och var väldigt snörvlig. Jag mår inte heller tipp topp. Känns lite i halsen, lite stel i nacke och axlar, och vääääldigt godissugen.
Typiskt att man inte kan åka iväg och köpa lite nu då.....

Nu är det idol för hels slanten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0