Underbar höst

Jag gillar nog hösten ganska mycket. I alla fall nu när man är hemma.
Det är inte så varmt och man blir inte så himla varm när man går promenader. Eftersom vi inte kan gå nånstans utan att hamna i jättebacke.

Idag var det perfekt, knappt ens 1 grad när vi gick ner till Småfolket. Det var så frostigt och fint i gräset och fåglarna jobbade på som tusan för att samla mat.

I helgen var vi först hemma hos Sara i fredags och firade henne på kvällen, där var även Linda och Linda. På lördagen skulle Sofie hålla i en möhippa, eller fruhippa blev det eftersom dom redan smitit iväg och gift sig. Och jag hade lovat att vara hjälpreda. Så vid 22 tiden bar det av till Göteborg. Det gick ganska fort, men absolut inte fortast, jäklar va folk körde.

Hela lördagen var väldigt trevlig/rolig. Therese blev helt överraskad. Det dansades till Beyonces Single Ladies, läraren en tuff, ung hip hoppare svängde på höfterna och hade mer Beyonce attityd än alla tjejerna tillsammans, men oj va roligt det var att fota och filma. Efter det åkte dom och spaade medans jag donade i huset och hämtade mat, sushi. Det var några gravida och många småbarnsmammor så vid 00 låg vi nog till sängs. Det var en lång dag.

Lukas spenderade lördagen hos farmor, farfar och faster i Vaggeryd eftersom Richard gick WIK-milen.
Han hade badat i badkar och var helt galen, så vi får nog åka dit oftare och låna det.

Strax innan 13 på söndagen ringde Richard och sa att maten var klar om 1,5 h. Så jag kastade mig i bilen och bad dom vänta lite. Knappt 2 h senare var jag framme och avnjöt en underbart god söndagsmiddag.

Igår jobbade jag som vanligt och på morgonen kryllade fortfarande av minkar runt vägen där dom släpptes lösa. Som tur var körde jag inte på någon nu heller.

Nu vaknar nog snart Lukas, slut på rast och ro.

Just det, i fredags var vi på vägning med Lukas, han väger nu 9960g. och är 81 cm lång. är väger typ 1 kg mindre än normalkurvan och är längre.
Men på fredag morgon när vi gick upp hade Lukas detta fina rivmärke över hela kinden. Inte så bra foto, men det såg ju sådär ut.


Igår kom äntligen våra efterlängtade kläder från H&M
här är Lukas nya kläder, byxorna är lite långa bara :)
Tröjan var jättefin, den är från sommar kollektionen så den var inte så himla tjock, det var bra tyckte jag.
Och ett par vantar, stickade i bruna nyanser och vitt och med fleece foder. Idag när vi kom hem var han jättevarm om händerna så dom var toppen.




Här ser man vantarna lite bättre.


Mina kläder däremot åker tillbaka nästan allt. Beställde 2 långa koftor, för jag kunde inte bestämma färg. Beställde naturligt M. Men dom var jättestor och långa i ärmarna. Så jag provar med S istället. Beställde även grå mjukisbyxor, som skulle haft resår vid foten, men det hade dom inte och var ganska stora det med, så det blir till att beställa mindre storlek och hoppas att dom skickar rätt denna gången.

Hade!



Kommentarer
Postat av: Jessica A

Fina kläder! Blir han ju tuffaste coolaste killen...

2010-10-12 @ 19:59:30
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Lisabeth

Skitsnygga kläder och superdupersöt Lukas!

2010-10-13 @ 12:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0