Ups and downs

Det har det verkligen varit idag.

Det började med sen kväll för Lukas, han var jättetrött men kunde inte sova mer än nån minut för han var så snorig.
Så är det alltid första natten innan han vänjer sig vid det. Men framåt 22 gick det bättre och han somnade bra.
Han vaknade dock vid 1 & 2 vid 4 somnade han om igen på en gång och ganska snabbt även vid strax innan 6.
När jag kom hem från hästarna på morgonen hade jag svårt att somna om så jag läste lite och lagom till att jag somnat vaknade Lukas till.
Så som vanligt fick han komma in och somna hos mig. Det gick fort som tur var.
Vid 8.30 vaknade vi och vid 9 var det dags för frukost. Jag kände för något annat än smoothie idag så det blev mackor, yoghurt med banan och hallon, ägg och juice. Jag hällde upp Lukas mugg till hälften, det svepte han på en gång. Sen drack han lika mycket till. Det var visst gott :)
Vi delade på en ost och en leverpastejmacka, ostmacke-bitarna gick åt först blandat med äggbitar.
Men när ägghalva nr 2 kom fram och det bara var leverpastej kvar så då var det bara ägg som gällde.

Efter frukost, när vi väl var klara med påklädning, tandborstning och allt sånt så gick vi en promenad.
Jag hade tänkt ta en lite längre än vanligt men när vi kom till lekparken på vägen sa Lukas klart och tydligt vad han ville och det var inte att åka vagn. Det var rutschkana för hela slanten.
Synd att det ska vara så jobbigt för en annan bara. Tyvärr som kom det lite regn så jag ville inte stanna då, men det struntade ju Lukas i. Han blev VANSINNIG när jag skulle få honom att sitta i vagnen så vi kunde gå vidare. Men han lugnade när jag satte fast honom och han fick kanin.

Regnet slutade nästan på en gång så vi fortsatte en sväng till, när vi kom hem var han riktigt trött och det var dags för lunch. Tyvärr så gillade inte Lukas resterna från en wook som jag hade gjort till gryta åt honom. Det var krig i köket. Till slut hämtade jag en burk i kylen den gick ner med hjälp av en bok.
Sen slocknade han på några få sekunder. Och sen sov han 2h 45min. Han hade lite att ta igen.

Nu ikväll har vi haft besök av Richards föräldrar. Vi bjöd på planka. Det var smaskens!!
Nu njuter jag av det sista av vinet. Lukas somnade till slut vid 22.30. Inte lätt att söva honom när han busat så här med farmor och farfar och med min rethosta och Tösen som låg utanför rummet och morrade.

Imorgon ska Richard jobba 6-12. Det är höstmarknad här i Skillingaryd så vi ska väl traska ner dit en sväng, efter Melodikrysset så klart :)
På söndag ska jag åka med mamma till Göteborg, det är dags att tävla med "KullaGulla" igen. Alltid lika spännande med henne, hon kan gå skitbra och inte så bra.

Ha det gott, trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0