Lukas 412 dagar gammal!

Det låter inte så himla gammal, men vad han har lärt sig saker på alla de där dagarna.
Ja i fredag t.ex. så vågade han ju äntligen släppa taget och gå lite själv. Han har ju det senaste accepterat att bara hålla i en hand och knappt att han håller då. Så det handlade ju bara om att våga.
Han går ju inte omkring här hemma helt själv ännu, tack och lov. Det går ju mycket fortare om man kryper, men han ser väldigt stolt ut när man "övar" med honom.

Det kändes lite konstig igår att vara hemma själv med honom igen. Men vi har hittat et riktigt bra dygnsrytm.
Lukas vaknar ca 7.30, alldeles för tidigt tycker jag, så han får ny bllöja, och komma in till mig så vi gosar lite och han somnar om en stund, till strax efter 9. Det tar ju en stund att komma ur sängen och göra frukost så han äter kanske vid 9.30, sen tar vi snabbt ut Tösen runt huset på en liten kiss, hon får frukost, sen får jag och Lukas äter lite till, för att det är gött.

Efter det busar han runt här lite, favvo just nu är en kartong som han kryper upp på. Jag diskar, tvättar, städar eller sitter vid datan. Framåt 12 går vi ut på promenad, om det inte regnar, 13 tiden är det lunch för oss båda. Sen sovdags, ca 1,5 timme. Sen busar vi runt lite i väntan på pappa, då är det middags dags mer bus och sen är det kvällen framåt 19.30-20 är det gröt och sängen. Han somnar båda gångerna under dan på bara nån minut, utan bråk.
Väldigt skönt.

Lukas andra favoritsak förutom kartongen är brum brum ljud. Det gör han konstant, till och från heeela dagen lång. Det blir lätt irriterande. Tur att han är så söt. Han gillar även att försöka låsa upp trappgrinden med mina nycklar - det brukar inte gå så bra. Han gillar oftast inte att byta blöja nu för tiden, så det senaste har han fått sin goa kudde på skötbordet istället för i sängen, där finns nämligen en stor och go "tvättrådslapp" och dom är ju det bästa som finns.
Hallon, äter vi varje dag just nu, det finns alltid nåt stackars hallon som mognat sen dagen innan, på vår lilla buske, och Lukas ÄLSKAR dom. Han blir tokig när vi rundar huset och han får syn på busken. Det går bra med vinbär också, men hallon är godast.

Nu är det min "egentid" och den vill jag inte slösa här utan i soffan med slutet av Sex and the city 2 som jag inte hann se klart innan idag.

Ha det gott. Har ni inte redan sett filmen när Lukas går sina första steg så kanske denna länken funkar:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1443422678664

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0