Dåligt med energi

Ja idag ligger energinivån på botten, den har gjort den stora delar av veckan, därav mitt dåliga bloggande i veckan.
I söndags strulade givetvis bilen för mig, den hade ingen lust att starta. Så jag jobbade inte i måndags eftersom vi behövde fixa bilen. Som tur var funkade det bara att ladda batteriet, bilen gillade visst inte heller snöstormen.
I tisdags åkte jag och jobbade en liten sväng på kvällen. Eftersom det var lönedags så var det illa tvunget.

På dan i tisdags var vi på föräldraträff på BVC. Då vi äntligen fick vägt Lukas det kändes som det var länge sen.
Nu väger han 8140g och är 70.7 cm. Jag trodde han hade växt mer på längden, eftersom kläderna börjar bli trånga, på längden. Men denna gången var det ju den andra BVC sköterskan som tog hand om oss så hon kanske gör annorlunda än vår vanliga.

Igår, onsdags var vi på barnvagnsbio. Det började klockan tio, inga problem att hinna dit ju. Lukas vaknar ju klockan 9 och äter, så var det bara att klä på honom och åka.
Men, så somnade jag om 5 minuter och gick liter för långt med Tösen, frukosten var trög att få ner.
Richard glömde handla mellanmål till Lukas så jag behövde stanna på vägen och handla det. Det resulterade i att jag lämnade Skillingaryd 9.27. Ingen bra idé. Jag skulle ha varit vid bion 9.45, men så fort går det inte köra till stan. Speciellt inte i det här vädret. När jag gick ur bilen började kyrkklockan ringa, alltså var klockan 10. När vi satte oss i stolen så började bion. Inte alls stressad och genomsvett :)
Men men, det var värt det. Vi såg Valentines day. Det var hur mysigt som helst att vara på bio. Några av de andra hade vart innan så de visste att man skulle sitta längst fram, för då kan barnen vara på golvet och busa och leka.

Efter bion åkte vi hem till Marina och Elsa och käkade lite lunch.
När jag skulle åka hem fastnade jag med bilen i all snö. Som tur var hade en kille på parkeringen precis skottat ut sin bil så han hjälpte mig först att skotta undan lite och sen putta loss mig, jag stod ju i stora gropar nu när jag hade slirat så mycket. Bara vi kom ur parkeringen så somnade Lukas, för då hade han sovit kanske 10 minuter sen 9 på morgonen och då var klockan ca 15.30.

På tal om Lukas så vaknade han nu, bäst att hämta honom. Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0