Pissdag

det har det minst vart idag.
Jag åkte till mamma igårkväll för att sova där, vi skulle åka 8.30 mot Göteborg. Då sparade jag in lite sovtid.
Vi var riktigt taggade idag, när vi kom fram verkade hästarna relativt sansade, om man jämför med sist.
Men det gick inte som vi väntat oss. Strax innan start börjar det regna. Så vi var lagom pisseblöta.
Kulla Gulla (Calendar Girl) var snabb ur startboxarna och hamnade först, precis som sist MEN i kurvan orkade hon inte mer och efter det långa upploppet så hamnade hon sist. Så himla besvikna var vi.
Men det var ju fem veckor sen sist och 2 av dem stod hon utan ridning då hon skadat sig.
Det var lite i längsta laget med 1600m och lite för tuft motstånd, men men det är lätt att vara efterklok.

Vi fick lite lugn och ro mellan loppen och kunde äta lite t.o.m. Sen var det dags för Alicia, mammas "lilla" som kvalade sist. Hon var något taggad i ledvolten denna gång, herre jisses! När det var dags att sätta in na i startboxarna jag då satte hon in sin tjurighet och tyckte att hon visste bäst och vägrade jävlar i det att gå in. När en häst börjar krångla så blir den nästan lyft in men hon grävde ner framhovarna djupt i backen och vägrade röra sig en mm franåt. Så hon fick inte starta, så ******pip***** var det! Så det var bara att gå bort med henne och åka hem i stort sett. Väldigt lyckad dag, två misslyckade starter och alla dränkta som katter blöta ändå in på troserna.
Det finns ju betydligt trevligare minnen på banan.

På väg hem utanför borås började folk bromsa mitt på motorvägen och det var visst en olycka som hänt. "som tur var" så var vi där innan räddningspersonal och bärgare så vi kunde krypa förbi och fortsätta åka. Det var en bil som hade hamnat i mitträcket. Och när vi närmade oss såg vi barnvagn i bakluckan, barnstol i baksätet, dörren var öppen och i bilen som stannat och hjälp dom framför satt en kvinna med ett litet barn. Det bara högg i hjärtat. Fy farao att vara med om något sånt med sitt barn. Först blev vi lite arga på att dom kört så vårdlöst med barn i bilen, men så sa mamma den kan ju vart nån som kört ut precis framför dom eller va tussan som helst. Och ja det är ju sant. Men usch va hemskt ändå!

Richard som var hemma med Lukas själv idag fick nåt ryck imorse när det var fint väder här hemma och fick för sig att gå till Vaggeryd med Lukas och Tösen för at hälsa på farmor och farfar. Det hade gått jättebra. Hans mobil hade åkt i asfalten ett par ggr bara. Lukas brukar lyssna på musik på den och digga med den i handen och ja då händer det att den flyger iväg ibland. I morgon är det dags för lukas att besiktigas och se om han får fylla 1.
Lite dum tid, 11.00 Då har jag ingen chans att åka senare till jobbet eller komma hem tidigare.

Jag får hoppas att jag har döont i foten imorrn (blev trampad "lite lätt" idag) Då är jag bara ivägen. Det röstar jag på :) även om det är jobbigt att ha on i foten.

Dags att sova nu, ska ju upp tidigt imorgon. Hoppas dan gå fort så jag får komma hem och mysa med min gosunge. Saknar honom lite nu. Måste ju kramas lite, har ju inte gjort det sen han somnade igår lördag.

Godnatt!
Det blev inga bilder för Lukas har kastat bak min minneskortläsare bakom soffan så jag måste dra ut hela den för att nå, och det orkar jag INTE nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0