Vackert väder

Både igår och idag har det varit alldeles underbart väder. Strålande solsken. Jag har inte kollat vädret men hoppas det är fint imorgon med när jag ska ut och rida.

Nu i en veckas tid så har vi en ny dagordning. Och idag ändrade vi lite ytterligare.
Det började med att Marina berättade att Elsa sov till 8 på morgonen. Så på torsdagen, morgonen efter så plockade jag bara upp honom till vår säng vid 6 när han vaknade som vanligt, och så somnade han om, till 8.
Nu de senaste dagarna har han sovit till 8 och imorse så struntade vi att amma när han vaknade vid 8.30, utan då gick vi upp och gjorde lite havregrynsgröt med mosad banan, banan måste det vara det är godast till säger han.

På förmiddan är han vaken ca 1.5 timme, sen sover han upp till 2 timmar, lagom till att det är dags för lunch.
På eftermiddan kan han också sova upp till 2 timmar, fast nu har vi bestämt att No Matter What, inte sova efter 18, då blir det aldrig bra. Vid 19 tiden är det gröttajm, pyamas, borsta alla 7 tänderna och bums i säng. Och oftast så somnar han på 10 minuter. Det är så himla skönt, senast 20.30 sover han.

Vi har också försökt att äta middag tidigare på kvällarna nu, som idag åt vi när Richard kom hem ca 17 tiden. 
Efter det gick jag och Tösen promenad på 40 min. och Man kan mysa lite med Lukas innan han ska sova. Och man har flera timmar med lugn och ro framför tvn och datan. Jätteskönt.

Jag känner mig lite tankspridd, har "skrivit" i 30 min nu, fastnar i tvn hela tiden, så det är lika bra att ge upp.
Jag kanske återkommer imorgon. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0