Lång vecka

Nu var det verkligen länge sen jag skrev. jag kände nästan press att skriva nu. Och dessutom had ejag ingen ursäkt längre att inte göra det, så det var bara att börja.
Förhoppningsvid ska det inte blir ett 30 minuters lässnings inlägg, det blir så tråkigt.

Nu är ju frågan vad vi hittat på sen sist.
Jag har i alla fall haft möhippa för min kära syster. En mycket lyckad dag tycker jag.
Mindre lyckat med att skicka "Uppdragsbrev" till henne med för lite porto. Men det ordnade vi i sista sekund.
Förmiddagen blev en uppdrags promenad i Slottskogen, efter det bar det av till glasblåsning, glassbar, och badning. samt massa mat. Det blev en relativt tidig kväll för en möhippa men vi började ju tidigt.
Det räckte gott och väl, för då fick jag chans att sova lite extra.

På söndagen blev det en del farande fram och tillbaka över stan (Göteborg). Klockan 19 var jag äntligen hemma hos min lille goding. Jag tror vi blev ungefär lika glada båda två.

I måndags blev det jobb, som vanligt, jag åkte hem lite tidigare än vanligt, det var skönt.
På tisdagen var det avslutning på småfolket så då fick vi ju gå ner dit.

I onsdags gjorde vi nåt riktigt skoj. Vi var på kosläpp. Tillsammans med en etta, klass.
En kalv som aldrig vart ute innan fattade inte riktigt det här med staket och tog sig ut, men kom till slut in igen.

här kommer alla ungarna.




det är ganska svårt att fånga stojande kor på bild, men men...



Just det! Det var gaaanska kallt, sisådär 5 grader kanske. Jättebra för en snorig Lukas. Men det var ju så roligt.
Även om han inte ser så glad ut på just denna bild så var han det.

Vi var hos Carina (hon jag rider hos) föräldrar, så när det blev för kallt för oss så gick vi in. Efter en del värme och lite fika. Så åkte jag och Carina bort till hästarna och gav dom lite mer bete att gå på. I ösregn!

När vi kom tillbaka 1 timme senare satt dom och åt lite lunch. Lukas tittade på mig som "aha vad du här med" han hade knappt märkt att jag var borta. Han hade ju fullt upp med att busa med Carinas 2 barn och deras kusin.
Efter detta äventyr somnade han halvvägs hem, det tar ett par minuter att åka hem. Då var klockan typ 14 och vi gick upp vid 8 tiden. Han sov 2,5 timme. På kvällen kom farmor och farfar och hämtade honom, för att öva inför Sofies bröllop. Dom ska vara barnvakt då.
Det hade gått bra men han hade inte velat sova. Han somnade inte förrän 23.30 typ.
Så när vi hämtade honom vid 11 tiden var han rejält trött. Vi käkade lite mellis in vi for hem. Han slocknade lätt på vägen hem. Och sov 2,5 timmar igen.

Nu ska jag laga lite middag åt oss här.
Godkväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0