Långpromenad

Richard ringde precis efter Lukas vaknat igen efter sin middagslur. Han skulle påminna mig om att han skulle jobba över. Vilken tur för det hade jag helt glömt av. Dom har produktionsövertid, för omväxlings skull, och vi har ju planer på helgerna jämt så då får han ta det efter ordinarie arbetstid.
Bara det att han hade glömt ta med sig lite extra mat. Så vi fick äta mellis och sen promenerade vi bort till Krahners med ett par mackor. På brödet jag bakade igår. Långpannebröd, receptet får vi tacka Jessica för, så himla smidigt.

Istället för att gå samma väg hem tog vi en "liten" omväg. Vi gick över järnvägen mot Attila och tog grusvägen hemåt. Där kunde jag släppa Tösens koppel så hon kunde springa fritt. Sen tog vi vägen förbi Himlabacken hem. Förbi husen där på vägen fick Lukas syn på en gunga och rutschkana. Så när vi väl tagit oss över åkrarna och genom skogen så gick vi även förbi lekplatsen en sväng och lekte lite.
Vi gungade lite, klättrade på klättervägen, kröp genom röret och sen kom han ut till rutschkanan och fick åka ner.
Det tycket Lukas var jättekul.
Sen började det bli ganska kallt så vi gick hem och lagade mat. När vi satt oss och börjat äta kom Richard äntligen hem. Middagen avslutades med att nakenfisen kissade i sin stol och fick hoppa in i duschen en snabbis innan nattning.

Vi får se vad morgondagen har att erbjuda. Ingen Babycafé iaf vi väntar tills Lukas är helt frisk denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0