Idol

Äntligen ska jag få se lite Idol. Jag missade hela förra veckan, jag tänkte jag skulle kollat i söndags men missade allt förutom sista 30 min typ.

I dag vaknade Lukas 7.15...jätteskoj! Och han ville inte somna om, vi gosade/busade till 8 i vår säng. Vi skulle ju ändå till Småfolket idag så det var ju bra om man kom i tid dit.
Jag hade hoppats på lika fint väder som igår, men icke! Så vi tog bilen. När jag satte Lukas i bilen hemma så såg han sååå trött ut. När vi satte oss i ringen inför sångstunden satt han först väldigt still och spanade lite, sen var det inte många sekunder han ville sitta i mitt knä. Efter det var det fika och sen lek.
Det blir lite tokigt med mattiderna när vi åker ner dit för det blir lite småätande på förmiddan och sen är Lukas så trött när vi kommer hem därifrån men jag vill att han äter lunch innan han sover så han kan sova gott länge.
Så då äter han inte riktigt så mycket som han borde ändå, eftersom han vill sova.
Sen när han vaknat så ska jag äta och då vill han ha lite med...ja och så fortsätter hela dan.
Småätande, precis som BVC och tandläkarna vill :)

När Lukas sov hade jag tänkt köra lite Zumba, men jag kände inte alls för det när det väl var dags.
Så fick jag frågan om jag inte ville följa med på gympan nere i sporthallen. Ja tänkte jag...det kan ju vara skoj.
Men när jag skulle gå ner i källarn för att hämta mina skor, så var dom inte alls där jag trodde dom var. Och inte nån annanstans heller. Va fan har jag gjort av dom???
Har ju inte använt dem sen vi flyttat hit till huset.

Så det fick bli 5 kms banan istället med Tösen. Slog min tid med 3 minuter, och vädret var ju strålande, nästan.

Imorgon ska vi firar Richards syster för hon fyllde år i söndags men var inte hemma då.
Vi ska även gå ner till premiären av babycafét på frälsis.

Ha det gott. Inga bilder idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0