Internetstrul

Ja vi har haft en del internetstrul det senaste. Därför har bloggandet fått läggas på is.
Men jag tänkte att nu kan jag ta ett litet snabb-inlägg.

I helgen var vi på "släktträff" med Richards släkt i Hökensås. Några åker upp på fredagen, för att slippa stressa lördag morgon. Vi äter alltid middag ihop, i år blev det Taccos. På lördan vid 12 tiden brukar vi lyckas komma iväg, hur vi än försöker att åka tidigare. Vi åker till en hyrd sjö och fiskar. En del plockar mest blåbär och lingon, andra fikar och chillar. Jag brukar kasta ut ett bottenmete och sitta och fika och chilla. I år var det inte ett speciellt  seriöst utkast, men det gick visst bra ändå för jag fick första fisken. En lagom stor regnbåge.
Lukas sov i bilen men var inte speciellt immpad av mammas fisk, när han var nyvaken.
Men se så fint vi hade det vid sjön.



Sen efter ett par timmar grillar vi lite lunch, och därefter fick jag åka hem för att jobba.
Men de andra fiskade vidare några timmar, sen bär det tillbaka till stugor och husvagnar för att duscha, basta och förbereda kvällens krääftskiva. Detta året var det extremt kallt, sån tur att jag slapp sitta därute då.

Denna helgen hade jag sällsap av Tösen hemma på söndagen och slapp vara helt ensam, för sjutton va trist. Till slut strax innan 17 kom de äntligen hem mina älsklingar. Det är inte värt att få sovmorgon om min lille skrutt inte är där när jag vaknar, det är konstaterat. Jag saknar honom alldeles för mycket.

Idag började äntligen småfolket med. Lukas har varit förkyld ett tag men var bättre idag så 15 minuter innan det började, när han ätit upp sin frukost så bestämde jag mig för att vi skulle åka ner. Vi hann :)
Det var hur mycket folk som helst säkert 20 mammor (samt en pappa) med minst 1 barn var.
Efter det, strax innan 12 åkte vi och hämtade en pizza till pappa och lämnade den hos honom på jobbet och på väg hem där ifrån somnade Lukas. Som tur var vaknade han lite lätt när vi kom hem så han kunde äta sin lunch innan det var dags att sova.

Nu ikväll har jag ridit och rensat lingon, som jag fick av Richards farfar, och kokat lingonsylt.
Lite bilder från våra senaste dagar...


Nytt färdmedel, oj va kul det var att åka runt med denna, när jag drog då såklart!


Nu kan man äta med gaffel med, det krävs lite koncentration bara.



Så här kul var det att gunga denna dan, dan innan var det det äckligaste som nånsin hänt.



Frusna blåbär är jäääätegott :)






Vilket evighetsarbete, så här höll han nog på i 15 minuter, lika spännande varje gång.
Ursäkta oväsendet i bakrunden, vi höl på att titta på Prinsessan och grodan med.

Lukas tycker det är jättekul att "munprutta" på typ min arm när man går omkring med honom med bara armar. Men att ge igen på pappa var jääääteroligt, speciellt när vi skrattade åt honom.




Fy sjutton va jobbigt det är att lyssna på sig själv med...tittade precis själv på klippet.



Nu får det vara nog med bloggande tycker Richard som gärna vill spela lite, vårt internet är inte riktigt som det ska, som sagt.


Kommentarer
Postat av: Jessica A

Vilken mysig tradition, även om jag inte precis gillar att fiska! Men kräftor lät ju inte helt fel...



Syns på Frälsis om några timmar,

kram

2010-09-15 @ 07:43:12
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0