Kallt idag!

Nu har jag tröttnat på att bara skriva datum på rubriken, det är ju ganska tråkigt.
 
Idag har det varit underbart vinterväder.


såhär såg vår termometer ut i morse, nästan lika varm inne som kallt ute. Hua va kallt det va!
Ungefär 9.59 idag vaknade Lukas igen, lagom tills Melodikrysset. Jag som troode jag skulle få lösa det i lugn och ro, men det var mysigt, han var fortfrande i mysstadiet. Det var julspecial och bara massa jullåtar så jag klarade hela idag igen.

Efter det bar det av till Vaggeryd, och promenad med Sara och fika.
Det blev en riktig kall promenad. Så då var det skönt att komma in hos dom, när dom hade fel på värmen så huset var överhettat.

Efter promenaden blev det även massa julfika, med massa gott julgodis och kakor. Mums.

Imorgon ska vi på promenad med Lisabeth, men jag insåg att Lukas faktiskt inte måste följa med. Det är ändå så himla kallt för honom. Idag hade han byxor, body, luvtröja, fleecedräkt, mössa, dubbelvikt filt över fötter och ben, en annan filt över överkroppen och sitt tjocka täcket, och även vagns "locket". När han somnat fick han även filten överansiktet, trots detta var han inte jättevarm när jag tog upp honom när vi kommit tillbaka.
Så imorgon blir det bara jag och Tösen som promenerar med Bettan, det är ju för min och Tösens skull. Så får Tösen lite uppmärksamhet med. Och jag slipper knuffa vagnen genom all snö, vilket är ganska tungt.

Vi ska även försöka hitta oss en gran imorgon tror jag. Och göra lite mer godis till julafton. 

 

Mina fina julblommor och vår fiiiiina altan.


Kommentarer
Postat av: lisabeth

Du har pyntat så fint så!!

2009-12-20 @ 19:01:36
URL: http://www.lisabeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0