Hmm blogga eller ta hand om disken...

Ja valet var ju grymt svårt :)

Det är ju inte så mycket disk ändå. Det kan jag göra sen.

I helgen var vi hemma hos mamma och pappa och firade dom och kim med. I söndags kom även Ida, Johan och Chablis så vi gick en skogspromenad. Det gillade hundarna. Dom sprang som galna hela rundan.  
Så småningom tog ju söndagen slut och måndagen närmade sig och det var dags för arbete igen. Denna gången gick det ganska bra att somna, bara det att Lukas höll på att stöka runt vid 1 tiden, så Richard kom och hämtade honom. Och för en gång skull somnade han snällt om vid 6 när jag skulle åka. Tydligen hade Richard precis väckt honom innan jag kom hem. Så han märkte knappt att jag var borta. Han hade mycket sömn att ta igen efter helgen, det blir inte samma sömn när man inte är hemma. 

Glömde ju berätta hur det gick i fredags när Lukas skulle sova i sin säng för första natten. Det gick jättebra för Lukas, mindre bra för mig. Först kunde jag inte somna, gick och la mig vid 12 tiden när jag såg va klockan va. 2.30 plockade jag upp Lukas så han fick äta lite. Jag låg ju hela natten och lyssnade så han sov och levde. Så himla fjantig man blir när man e mamma.
Inatt sov Lukas jättebra i sin säng. Jag gick in i sängen och la mig vid 23.30 (efter att ha sovit ett par timmar i soffan) då började Lukas vrida lite på sig så då fick han äta lite. Han äter så bra när man tar upp honom när han nästan fortfarande sover och så somnar han om på en gång med. Sen vaknade han inte förrän klockan 8.00. Då fick han äta och somna om i sängen med mig. Sen sov vi till 10.30 då Carina ringde :)
Det är så gött att vara mammaledig. När man får sova så länge man vill. Tur man har en sömning pojk :)

Nu har även svininflueensan börjat sprida sig i Skillingaryd. Så nu ska vi ta det lugnt med barngrupperna och bara gå på babysimmet. I väntan på att vi får vår vaccination. 
Som tur är så är det regnigt och trist ute så vi kan hålla oss inne. Sån himla tur att jag behöver fylla frysen med kakor nu med. Så jag får köra några bakveckor här framöver. 

Ska väl borsta tänderna nu. Klockan är ju ändå 13.30.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0