Grötpremiär!

Idag, eller inatt mer exakt är Lukas 4 månader gammal.
Så i helgen har vi börjar smaka på gröt. Igår lördag gjorde vi den bara med hälften av grötpulvret, så det skulle bli lättare för honom att svälja det, så han även får lära känna smaken.
Vi plockade fram videokameran och var berädda på spott och fräs, men nej. Han tyckte det var helt okej.
Så länge man log stort och smackade lite så svalde han det. Idag blandade vi det lite tjockare. Det funkade, det med, han gjodre en lite konstig min när han fick in gröten i munnen men smackade på och svalde det.  

Inatt hade vi en jätteskoj natt. Lukas fick nämligen sova lite för länge, typ mellan 17 och 19.30, det ska vi inte göra om. När vi skulle sova i sängen sen så var han ju pigg igen. Sen vaknade Lukas vid 4-tiden och somnade inte förrän klockan 6 typ. det var lite kämpigt och Lukas var hur pigg och pratglad som helst. Hoppas det går bättre inatt eftersom jag ska jobba imorgon.
Det känns lite bättre att jobba imorrn när jag vet att han kan äta lite gröt under tiden jag är borta i alla fall.

Nu ska jag återgå till mina härliga söndagsserier på tv. :) Med lille skrutt sovandes i soffan jämte mig
.


Kommentarer
Postat av: Lisette

Ja och så har du ju missat att jag och Mathilda var på besök också...

Morr

2009-11-01 @ 20:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0