Myshelg!

Men vi börjar väl där jag avslutade.
I Onsdags var vi nere på Babycafét. Jag passar på så fort jag kan, det har inte blivt så ofta i vår nu när han har varit förkyld så mycket och operationen och så...
BVC psykologen skulle ha kommit och pratat om gränssättning, men dom kunde visst inte komma, så det får bli nästa gång, när det är sista gången på frälsis.  Dom lovade även extra gott fika nästa gång :) Så det vill vi inte missa.
Lukas har helt klart en förkärlek till min frukostsmoothie.
Jag tog med det i en flaska till honom i onsdags som han kunde "Fika" på.
Han vägrade först hålla själv, eftersom det går fortast när jag håller, han blev vansinning när jag satte ner den, när han väl släppte huggtaget han hade när han märkte att jag föröskte sätta ner den. Så till slut tog han den själv. Och slutade inte dricka förräns det var helt slut :)
Samma sak på torsdagen.
Då skulle vi till Småfolket, men vi var dom enda som kom, så vi gick och handlade och gick hem igen. Då han fick sin flaska med smoothie, och det var botten upp!

I fredags tror jag inte det blev så mycket gjort här hemma. På kvällen kom Lisabeth och Fidde på tack för hjälpen i förhand middag. Taccos blev det. Och lite cheescake, mums! tack för det Lisabeth!

Igår lördag skulle vi fira Ebba, Richards brorsdotter. Det blev middag (grillat) och sen HV71 för hela slanten.
Lukas sov nästan genom hela matchen, inkl. gap och hejjarop :)
Men vaknade mot slutet, det skulle han inte ha gjort. Han är lite känslig ju nu, speciellt mot överraskande ljud.
Så gissa om han blev rädd när han halvsov på min axel och 5 personer typ ställer sig upp och ljublar och skriker JAAAAAAAAAAAAAAAAA! riktigt högljutt och glatt. Oj Oj Oj, det tog ett tag innan han fick luft. Stackarn!
Richard och Fidde åkte senare in till stan för att välkomna vinnarna hem. Så jag och Lukas åkte hem så han kunde sova, märkligt nog somnade han inte på vägen. Istället fick han nattgröt vid 22 och sov 22.30. Jag hoppades han skulle sova lite längre idag då men tjaa, 30 min extra blev det iaf.
Men det var lagom, det blir så knäppt med maten annars.

På eftermiddagen fick vi hjälp av Fidde (därav tack för hjälpen middagen) att hämta ett lass med jord hos Richards föräldrar, dom beställde för mycket. Vi ska göra ett litet land i pallkragar, med bla. morötter i. Det är ju så gott. Jag gillar sånna här helger. Nåt litet besök och lite som blir gjort här hemma. Speciellt i detta fina vädret.

Under kvällen fick Lukas lyxa lite och fick vara nakenfis en liten stund, han hann kissa på golvet, bara 1,5 gång.
Sen fick han äta lite middag med oss, som han älskar nu. Ingen himla babymat här inte, inte om vi äter samtidigt.



NAKENFIIIIIS!!



Världen är så mycket roligare uppochner



Bästisen Tösen, hon har så fin halsband :)



Kommentarer
Postat av: Jessica A

Låter som en skön helg, och att det kan vara så mysigt att vara nakenfis... Judit fick ligga lite på filten här i köket i fredags och såklart kissade hon ner den...



Syns på Småfolket eller Babycaféet!

2010-04-27 @ 07:50:25
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: malin bergqvist

hihi Isabella är oxå nakenfis nuförtiden, annars vägrar hon krypträna haha;)

2010-04-29 @ 20:57:43
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0