Våren är äntligen här.

I måndags var det dags att rensa upp i dammen. Fiskarna klarade ju sig märkligt nog inte....konstigt!
Där låg även väldigt mycket löv sen i höstas.



Ganska så fint blev det. Nu saknas det bara att alla blommor och växter kommer upp. Lite mer vatten kom det i och "fallet" är i gång nu med. Ska försöka ta en bild i sommar när den är i sin fulla prakt.


Tösen och jag busade lite med bollen, hon blev lite trött :)



Annars i veckan har det vart busy busy. Måndag var det jobb och dammstädning. Lukas fick äntligen använda sin gåstol igen, han blev så otroligt glad, han bara studsade i den, tyvärr blev bilden jag tog helkass.

Tisdag var vi på småfolket, efter det åkte vi hem, hämtade Tösen och åkte till Vaggeryd, till Sara.
Linda kom dit med Nisse och vi gick alla en promenad i skogen, Molly hämtade vi på vägen som vanligt.

Tösen var det visst bara som fastnade på bild på promeanden.



Lukas har lärt sig att göra tittut med händerna, helst gör han det med våra händer, dom täcker liksom ögonen bättre.

I onsdags var vi nere på frälsis på Babycafét, det var tyvärr sista gången för "terminen".
Vid 11 hade vi tid på BVC och läkaren så vi åkte iväg en snabbis dit och sen tillbaka till babycafét.
Lukas hade inte gått upp jättemycket nu, 220gr tror jag. Så han väger ca 8.5 kg.
Dom är lite roliga på BVC asså, vi fick en enkät som man skulle fylla i, bla. om läkaren. Dom är så himla stressig när man ska till läkaren. Det är in, av med kläderna väga, mäta, 10 snabba frågor om mat och vad han kan. Så snabba att jag inte ens hann klä på Lukas under tiden. Bryr dom sig egentligen kan man ju undra. Det hade ju inte skadat om dom tog sig 5 min mer per barn. Jaja, nu ska vi inte dit förrän 21/6 på ettårs kontroll och vaccin. Sen blir det nog inte så mycket besök.
Efter babycafét tog vi en snabbhandling på Ica och på väg hem somnade Lukas. Han vaknade till lite när jag bar in honom, men när jag la honom i sin säng så somnade han på en gång igen. Han skulle ha ätit kl 13. 14.30 fick jag väcka honom. Jag fick ju en del gjort :) jag tränade 2 olika program på Zumba, duscha, äta lunch och tvätta.

Idag torsdag var vi på småfolket igen, idag var vi 5 el. 6 mammor iaf. Lite bättre än förra veckan :) då ingen annan kom. Det var så himla gött väder ute idag så efter småfolket gick jag hem och hämtade Tösen och gick långpromenad runt dammen, den tar ca 1,5 timma. Som tur var fick jag hjälp att hålla i Tösen.



Ikväll var jag ute och red. Det var sååååå härligt. typ 15 grader ute och varma vindar, Solen började dra sig neråt och fåglarna kvittrade. Jag hade inte ens jacka på mig, och blev svettig, Härligt!!!

Imorgon ska vi till stan en sväng och shoppa lite mat och även glas till jobbet.
Vi tar med oss Lisabeth som sällskap. Förhoppningsvis ska vi vara hemma till 14 tiden så vi kan åka och bada med Lukas. det var så himla längesen, hoppas vi hinner och att han gillar det fortfarande.
Just det idag provade vi åka rutschkana på Småfolket, Lukas störtgillade det. Det kommer vi nog få göra fler gånger.

Nu ska jag titta på de sista minuterna av Lyxfällan. Trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Jessica A

Mysigt med damm! Ser fram emot bilder när det har börjat grönska lite mer.

2010-05-03 @ 20:34:46
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0