zzz

Idag har varit väntans dag.
10.15 började vi röra oss tillbaka till avdelningen. vid 11 tiden ringde dom från post.op. och sa attt han var klar så vi kunde komma ner. Efter ungefär en timma vaknade han till, allt verkade okej, men sen blev han väldigt grinig efter ett tag, när han hade fått känna efter. Sköterskorna hörde direkt att det här låter inte som det vanliga uppvaknings gnället utan dom gav honom lite morfin, det gjorde susen och Lukas somnade/däckade strax om i min famn, och där sov han typ 1,5 h tills jag höll på att kissa ner mig och skulle lägga honom i sin säng igen, då vaknade han. Strax efter det ringde dom upp till avdelningen så dom skulle komma och hämta oss. Det tog ett himla tag, kändes det som en halv timme kanske. Under den tiden hade han somnat om hos mig igen. Min lilla myskille!
Vi åkte upp till oss. Han var vaken då men strax efter vi kom upp somnade han igen. Han sov nån timme till, till 17 ungefär då han skulle få nya panodil för smärtstillande, Dom hade sagt att vi skulle börja med lite vatten och lite mat. Han kastade sig nästan efter vattnet och när jag tog upp en banan då kastade han nästan iväg flaskan igen, han vräkte i sig bananen, sen fick han sin medicin.  Vi satt och myste lite i vår fåtölj och tittade på tv och helt plötsligt sov han. Han sov nästan till 20, så då fick han lite gröt att äta. Han var vaken lite längre då, fram till 21.20 kanske. Medans Richard tog sista ciggen för natten, dörrarna stängs 22. Och jag knallade ner hit till huset.
Jag kände att jag behövde sova i lugn och ro om jag ska kunna köra hem oss imorgon.
Så kan jag gå upp i morrn bitta och städa rummet med. För det gör man själv här innan man checkar ut.

Lukas skulle tydligen få mer smärtstillande nu vid 23 tiden, vet inte hur dom gör om han sover, taskigt att väcka honom med att stoppa upp panodil i rumpan. Men annars kanske han inte kan sova alls. Hoppas att det går bra för Richard i så fall att söva om honom, han har ju varit ganska mammig idag.
Nu ska jag gå och lösa korsord så att jag kan sova i alla fall. Man måste trötta ut hjärnan rejält först.

Godnatt allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0