Bio och middag på stan

Ikväll har vi fått barnvakt och ska äntligen gå på bio och gå ut och käka.
Det blir Farsan och Taste of Beirut.
Vi tar med oss lite sällskap, Fidde och Lisabeth (Richards bror och hans tjej)

Igår var vi på begravning, Richards farmor.
Det var hemskt jobbigt, stundvis. Jag fick gå ett varv på parkeringen med en gallskrikandes Lukas i vagnen, men så somnade han äntligen. Han sov kanske 30 minuter, och vaknade lagom till att dom spelade den inledande låten av gudtjänsten, en låt som får helt ny mening. Aldrig ska jag sluta älska dig.
Bara tanken på hur ledsna dom var som satt där framme fick mig att störtlipa medans jag plockade upp Lukas och klä av honom. Usch ja, det var jobigt. Resten av gudtjänsten hade jag ju Lukas att koncentrera mig på och klarade mig från många fleer tårar.

Jag hade lovat Richards mamma att fota lite, men glömde det lite, och sen helt plötsligt kommer det fram 6 karlar och bär iväg kistan. Hej hopp det var jag ju inte med på. Vi trodde ju att dom gjorde det sen typ. Jag hade ju kunnat ta foton innan gudtjänsten, men glömde, tydligen hade Richard nämnt detta men det minns jag inte.
Jag jag "spran" efter dom ut och tog nån bild innan dom skjutsade in den i bilen.
Efter detta bar vi allihop av i bilkaravan av mot kyrkogården.
Där igen blev det jobbigt då jag tittade på Richards farfar och kom och tänka på hur hemskt det måste vara, att leva med nån i 60 år och sen stå bredvid när man sänker ner människan i jorden och täcker över. Fy farao. Jag röstar på kremering för då slipper man just den biten att verkligen sänka ner nån man älskar i marken. 

Efter greven bar det av till lite middag, efter middagen hölls några tal, ja det blev jobbigt igen, bl.a. så hade Richards farfar skrivit ett brev som lästes upp. 
I kyrkan satt jag jämte Richards kusin och satt även mittemot henne på middagen, hon hade det riktigt jobbigt. 
Det är jobbigt att se nån som blir så lessen. Det smittar så, jag är så lättpåverkad, speciellt nu för tiden.

Nu är det i alla fall äntligen över och ikväll blir det desto roligare och imorgon med, då är det ju alla hjärtans dag. Då är vi bjudna hem till Richards föräldrar på fika. 

Just det nu är det ju även OS tider, härligt! Jag gillar OS. Speciellt när det är svenskar i leken, min favorit är skidskytte, där är det verkligen inte klart förrän sista skjutningen och sista biten mot mål. 

Trevlig helg på er, och Glad alla hjärtans dag imorgon. 


Kommentarer
Postat av: lisabeth

Usch, jag börjar gråta när jag läser det du skriver, man kommer liksom in i den stämningen igen. (Ja, jag har väldigt lätt till att gråta, haha.) Som sagt att se Karl-Erik. Jag satt ju mittemot honom på middagen och han är ju bara för söt, vill bara krama om honom.



Vi ses snart, bio it is!

2010-02-13 @ 15:32:47
URL: http://lisabeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0