Hemska tanke

I torsdags kväll tittade jag på Allt för Martin, en dokumentär om en kvinna vars förlossning inte blev så bra. Tack vare läkaren så fick bebisen hjärnskador och svåra rörelsehinder. Jag kom in nån stans mitt i och då var pojken 6 år, hon bar honom fortfrande på axeln, med en handduk där eftersom hans mun var öppen hela tiden och dregglade. Han sov 4 timmar per natt och hon med, då fick han också gå på dagis på dagarna så hon fick sova då. De få gånger han sov längre så vaknade hon och låg ooch väntade på att han skulle vakna. Han hade nästan jämt lunginflamation men en gång när han var 17 så orkade inte kroppen längre och han dog. Första tanken som slog mig var, va skönt för henne. Hon hade också fått den frågan flera gånger och hon svarade då jag hade hellre sugit slem, sondmatat och sovit lite, bara för att få ha honom här hos mig.
Oj va jag lipade, tänk, vad hade man gjort om något sånt hänt en själv. Man hade givetvis stått ut och älskat sitt barn lika mycket för det. Det kan jag enkelt säga nu.

Usch nu går vi till något roligare.
Igår la jag Lukas på golvet ett tag med massa leksaker. Dom var roliga en liten stund. Sen fick han syn på Tösens mjuka fotboll som han gillar att springa efter i sin gåstol. Så nu försökte han ta sig dit, genom att rulla, men han kom liksom inte riktigt fram. Till slut låg han utanför täcket, när han då försökte ställa sig lite på armarna så åkte han istället bakåt, vilket resulterade i detta:



Han tyckte inte att det var lika skoj som jag dock :)
Igår var vi ju även och simmade. Nu tycker han det är jättekul när dom sitter på en madrass i vattnet och får "trilla" ner i vatnet. Han gjorde det säkert 15 ggr. I början gillade han inte det för då hade haninte koll på när han skulle stänga luftgångarna, men nu e han king på det. 
Nu i veckan har Lukas också fått ny pyamas, eller tre, i storlek 74. Stor kille nu!
Vanliga kläder går att ha lite längre men hela dressar som pyamas passar inte lika länge. 



som ni ser är den lite stor i kroppen, men lagom lång. Det blir väl så när man har en smal kille. 

Nu  är det kläddags så vi kan gå till systemet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0