Klädparty

Jag "börjar" visst bli lite slö på att blogga.
Dagarna går så fort och det händer inte alltid jättemycket.
Nu ska vi se här, vilka dagar har passerat sen sist. Tisdag; då var vi nere i kyrkan på småfolket.
Det var kul, det var ganska många där. Jag fick väcka Lukas typ 15 min innan det började, klä på och åka.
Han tyckte det var jättekul, med alla sånger och alla barn. Nu får även Lukas fika lite när vi är där.
När vi kom hem så sov han riktigt gott i 2 timmar. När han sover så länge och det blir lite senare så äter hansin lunch så himla bra. Till skillnad från igår då han kanske åt halva lunchen. Efter det blir dan helt knas, han är småhungrig och småtrött hela tiden. För övrigt igår var vi nog bara och handlade, när det väl lugnade sig med snöandet.
Tösen hon får hoppa fram här nu över trädgården, för nu går snön upp på magen på henne. Hon behöver inte direkt sätta sig ner för att kissa heller :)

I morse/förmiddags så var vi bjudna på klädparty, hos min chefs fru.
Hade jag bara gått upp som planerat hade allt gått lite lättare. Men nej då jag tänkte att jag hade gott om tid och som 30 minuter till. När jag skulle sätta upp håret så märkte jag att det nog behövdes tvättas håret, så det var bara att ställa sig och tvätta håret. Och när jag skulle klä på mig märkte jag att jag behövde stryka toppen. Typiskt!
Som tur var så var jag inte ensam om att vara 10 minuter sen. Tack och lov. Hatar att vara sen.
Kläderna var ganska fina, Lukas fick en body, för framtiden, en ljublå med limegrönt tigerhuvud på. Och ett par byxor, mörk mörk grå.

Tack och lov så bjöd ju också Maria på fika. Riktigt goda frallor och lite kakor. Jag hann ju bara slänga i mig en banan på väg dit.

Lukas somnade lätt på vägen hem och fick somna om när vi kom hem.
Till lunch sen fick han ny rätt, kyckling med pasta och persiljesås. Han gillade det. Jag trodde det skulle vara alldeles för stor bitar men han "tuggade" och svalde kvickt. Så jag tar det som att han gillade det.
Nu ska Lukas få vila lite till. Så han är pigg och glad när Richard är hemma med honom ikväll, jag ska ju ut och rida som vanligt.

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0