OS är underbart

Ni får ursäkta men jag har inte riktigt tid att skriva nu för tiden när det är OS på tv hela tiden.
Har precis sett Björn Ferry ta sitt guld. Så himla välförtjämt. Jag rös hela målrakan. 

Idag har jag, Lukas och Lisabeth varit i stan. Det blev en heldag. 
Vi började med planerad avfärd 10.30 för det var dags för mellanmål kl. 11.00. Så det hade vi kunnat ta i bilen innan vi skulle gå ur. Men så blev det så att vi blev lite sena och jag behövde köpa en burk lunch, så 10.55 lämnade vi Skillingaryd vilket ledde till att vi inte ens kom till Vaggeryd innan han blev arg och hungrig.
Så vi fick svänga av och byta förare, så jag hoppade bak och skulle mata Lukas, men så hade jag glömt skeden, den låg kvar i morgonrocken som jag hade på mig när jag packade. Typiskt.
Man tager vad man haver och i detta fall blev det ett idomin lepsyl, det funkade ganska bra som sked, fast vi stannade på nästa mack, efter 2 mil och fick tag på en sked, efter en hel del letande.
Det gillade han, mamma och mat i baksätet.

Vi tog en vända nere på stan och sen åkte vi upp till A6 och IKEA.
Lite shopping och sen bar det av till ICA Maxi. Då hade lukas kanske sovit 30 minuter totalt på 6 timmar. Så då var han trött på allt farande upp och ner i vagnen ut och in i bilen. Till slut fick jag honom att somna i vagnen, så jag kunde plocka mat ifred :)

Sen på väg hem blev det samma igen, vi stannde för att tanka innan vi lämnade stan och då insåg jag att det var matdags igen, bara det att nu var baksätet FULLT med prylar. Det blev till att packa om. Men när han nästan ätit klart blev han TOKarg och ledsen, det gick inte att lugna honom förrän på 10 minuter säkert.
Men sen så gick det bra, med lite tokeri, sång och kittling.

Imorgon ska vi gå ner till babycafét. Och ta en långpromenad med Tösen på eftermiddagen.
Sen på kvällen kommer mamma och pappa med ett lass ved, det är kallt här hemma nu när veden är slut.
det är inte ekonomisk hållbart att köra för varmt på bergvärmen, märkte vi :)

Nu ska jag slappa lite till innan läggdags. Just det härom dan kom kläderna som jag köpte på klädpartyt


Söndagsmys i soffan, han är inte så tjock som han ser ut på bilden, det är sitt/ligg stilen :)
      

Lukas hälsar på kissungarna hemma hos farmor, han vågade inte röra dom när dom kom i knät.


Vår lilla alla hjärtansdag hälsning som de flesta fick i mobilen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0