Ny vecka

Oj, jag hade visst inte uppdaterat mig på länge.
Vad har vi gjort sen sist?

Jo, i torsdags eftermiddag åkte jag och Lukas hem till mamma, för på fredag morgon bar det av till Göteborg för att gå på morfars begravning. Jag trodde att Lukas skulle sova på väg till Göteborg, men icke, han var vaken nästan hela vägen dit, han somnade strax innan vi kom fram. Sen somnade han i vagnen igen när vi gick från församlingshemmet upp till kyrkan, så då fick han sig bara en lite power nap. Jag trodde Lukas skulle vara riktigt trött och gnällig i kyrkan, men det var han inte. Han var jätteduktig. Han stog i mitt knä och studsade, han var väldigt intresserad av våra blommor vi skulle lägga på kistan och även på "programmet". Givetvis så glömde jag ta med nån leksak in i kyrkan så han fick ha ett program att leka med och tugga på.

På väg ut från kyrkan i allt klock dån somnade han igen. Då sov han nog nån timma. Han vaknade lagom så mamma inte skulle kunna äta så många kakor...typiskt!
På kvällen åt vi middag med min moster och henns man, mormor och mamma. Efter det åkte vi hem till Sofie och Jamie. Vi blev nämligen lovade dessert, choclate chip cookies och deras säng. Så det var inte så svårt att bestämma sig för att åka dit.
Lukas bestämde sig för att roa mig med att vakna klockan 3,6 och 9, så jag var helt slut efter den natten.
Vi låg kvar i sängen till efter melodikrysset för det löste jag och sofie i sängen.
Efter det åkte jag Lukas och Sofie in till stan för att träffa sofies kompis Malin och Angelica. Vi gick till Kronhusbodarna och fikade, det var mysigt, dom hade en brasa brinnandes där, den gillade Lukas.

Jag har även köpt en ny bilstol till Lukas i helgen. Det blev testvinnaren BeSafe Izi Kid X2. Dom hade den ganska billigt på Toyota center i Göteborg så det var bara att passa på. Så den ska vi nog sätta in innan helgen.
Det är i för sig ganska smidigt med babyskyddet som man kan bära med sig vart man än ska, och så sitter han ju där, den nya stolen sitter ju där den sitter.

Sen åkte jag och mamma hem på kvällen, Lukas med givetvis. Vi pausade hos mamma och pappa på middag, det stod ju rådjursstek på menyn.

Söndagen var ganska lugn, vi var bjudna på fika hos Richards farfar. Så där var vi och träffade lite släkt.

Måndagen, ja då var det dags med den nya rutinen, att jobba måndagar. Det gick la bra, massa pappersarbete nu såhär i början av året för att avsluta förra året.
Richard hade inte haft en så bra dag dock, Lukas hade varit jättegnällig hela dan. Och Tösen hade jävlats med honom med. När jag kom hem höll Lukas på att somna för första gången på hela dan, förutom när dom gick och handlade, han höll på att somna i bärselen, det enda som verkar funka. Han såg verklign helt slut ut, men när han hörde mig så kämpade han upp ögonen. Han fick äta, och sen var han pigg och glad igen. En liten stund innan han somnade.

Idag var jag ute och red, samma sak då, jättegnällig hela tiden och helt överlycklig när jag kom hem. Tycker synd om dom båda.

Nu är det dags och borsta tänderna och hoppa i säng. God Natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0