Sommar och sol

Nu var det visst 2,5 vecka sen sist. Men den som väntar på något gott :)
Sen sist har vi haft besök av Sofie och Jamie som precis kommit hem från deras bröllopsresa i Mexico, som blev lite lätt bortblåst. När dom var här blev det lite när-turistande. Vi åkte till Visingsö en dag och nästa dag till High Chaparral. Lukas gillade alla hästarna på High Chaparral, men HATADE smällandet på tåket och showen. På tåge var inte vi riktigt med på att det skulle smälla så högt, och vi blev inte direkt varnade, vilket var fruktansvärt dåligt. Lukas GALLSKREK vilket var fruktansvärt jobbigt. För det gick inte trösta honom alls nästan för han var verkligen livrädd. Men till slut var det över och han hämtade sig. Och jag med. På fredagen åkte vi till mormor och havet. Det blev lite bad i kalla havet och mycket värme. Grill och trevligt sällskap. Hela veckan som varit har jag jobbat. Jag passade på att ta två veckors arbete nu när Richard var hemma. Om det var så smart går ju att diskutera. Men det är ganska lugnt att jobba, förutom värmen. Jag jobbar ju beroende på hur många hotellgäster vi har, delvis som tur är så är det varmt och lite för varmt för att gå på High Chaparral. Så vi har inte överfullt utan mer lagom.
Jag ska även jobba veckan som kommer sen är det full fart med semesterplaner.
Jag uppdaterar med lite bilder och så får vi se när nästa inlägg blir.


På väg över till Visingsö tog Sofie detta fina kort, jag har knappt inga på mig och Lukas ihop.


Vi provade först med att Jamie skulle bära Lukas upp för kyrk tornet på Visingsö,
men det gick inte så jag fick ta över. Det rekomenderar jag Inte, hade kramp i båda låren när vi väl kom ner igen.




Men se så fint det var.



Snabb siesta i skuggan med kanin


så här nära var det att vi inte kom med färjan tillbaka...



På väg hem stannade vi till i Grännas Lagun och badade lite.
Lukas har precis ätit nektarin med hela ansiktet och mössan, då fick jag bl.a. denna underbara bild.



Som tur var fanns där även en bänk så Lukas kunde köra lite ben gymnastik även denna dag. Upp och ner.



Intet ont anandes om vad som skulle hända på tåget.


Sofie och Jamie var också med.




Dom hade bufflar med, med denna härliga varningsskylt.



En av showens stuntmän faller från 12 meters höjd...


vi övar på att äta själv.


alla sätt är bra, förutom de dåliga.

han börjar visst bli långhårig.


svensk sommar, sover under ett täcke vid en sjö, med t-shirt och tröja och mössa :)

det var allt för denna gång.

Kommentarer
Postat av: lisabeth

Så himla sköna bilder...Lucke är ju bara för go!

2010-07-20 @ 22:37:14
URL: http://lisabeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0