sjuk sjuk sjuk

idag har inte varit en rolig dag.
Inte ont anandes vaknade vi som vanilgt strax efter 7 tiden av Lukas gnyende. Jag fick honom att somna om, men hörde att han var ganska täppt. Så efter en liten stund vaknade han igen. Jag bar då in honom till vår säng men han kunde inte riktigt somna om då heller.
Vid 8 gick vi upp och käkade frukost som vanligt. Men han var rejält trött så vi gick in i sängen igen och ganska så snart somnade han om.
Jag skulle upp till hästarna och ge dom frukost så jag åkte iväg och tog Tösen med mig. Pållarna fick sin frukost och sen gick jag och Tösen en promenad i skogen.
När jag satte mig i bilen hade jag ett missat samtal, för en gång skull hade jag inte mobilen på mig utan lämnade den i bilen. Det var Richard som hoppades att jag var på väg hem.
Lukas vaknade igen precis efter jag åkt. Och var STÖRTGNÄLLIG!
minsta lilla, pyttelilla motgång ledde till stötböl. Det var inte mycket som gick att få stopp på det.
Inte så svårt att gissa att förkylningen lett till feber. Jag försökte ta tempen, men lyckades inte eftersom Lukas absolut inte ville ligga still och bara skrek. Försökte få i honom en alvedon, vilken inte heller var så smidigt när han låg och spännde sig och "motarbetade" mig :)
Det var dags för min frukost, så Lukas fick med en flaska med smoothie, det gick ner lätt som en plätt.
Efter det lyckades jag få Lukas att somna, i famnen. Han sov nog 1 timme kanske.
Sen samma visa igen. Gnäll, men inte lika illa som innan. Det blev dags för lunch, gick inge vidare, det var inte poppis. Det blev lite frukt och yoghurt med alvedon. Han åt nog hälften. Men alvedonen märktes, Tack och lov!

Sen blev han lite mer som vi känner igen honom. Han t.o.m kröp omkring och busade som sitt vanliga jag.
Sov en timme till på eftermiddan efter ett portion gröt. Och vid 19 fick han gröt igen och fick sova efter vår middag. Det gick äntligen få i honom ordentligt med alvedon så nu hoppas jag han kan sova gott hela natten. Det kan vi alla behöva :)

Imorgon kväll åker jag och Lukas hem till mamma och pappa. För p åsöndag ska vi till Göteborg Galopp och titta på pållarna när dom springer fort :)
Mamma har en till start och en som ska kvala.
Förhoppningsvis kommer Sofie och Jamie ut, och eventuellt skulle även Lisette och Mathilda komma. Det var länge sen jag träffade dom. Så det vore trevligt *blink blink* :)

Gonatt på er!
vi hoppas på mindre febergnäll imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0