Torsdag 14/10

Imorgon har jag och Richard varit tillsammans 11 år.
Jisses, så hiiiimla lång tid.

Men Richard ska åka upp till Karlstad imorgon kväll och hjälpa sin bror att flytta, till deras efterlängtade hus.
Så vi får mysa lite ikväll, efter jag ridit :)
Men jag har i alla fall bakat en extra god kladdkaka idag, hoppas jag iaf.

Den kommer ursprungligen från fam Jonsson, Linda, som jag gick i gymnasiet ihop med, vi gick på samma högstadie med, men då var vi inte kompisar.
Det är så himla god, vi åt den hos Sara i fredags. Den är sjukt mäktig. Kan bero på 200 gr smör och 200 gr choklad.
Men Richard gillade den visst också väldigt mycket så då passade jag på at få baka lite.
Tänkte att jag kunde spara den till lördag då Lisabeth kommer hit.
Richards bror/hennes pojkvän ska ju med upp till Karlstad så då passar vi på att träffas lite. Tråkigt att äta middag ensam ju. Vi ska försöka oss på att laga egna vårrullar och titta på några avsnitt av Band of Brothers. Jag har hyrt alla genom Lovefilm på Blu Ray. Jag har 4 avsnitt hemma och efter det finns det en skiva med 2 avsnitt kvar som vi får vänta med.


Idag var vi även en liten sväng på Småfolket, det var som tur var några fler mammor där idag. Så dom lekte lite och fikade lite. Men alla verkade ha nåt att göra så vi gick hem strax efter 11, men det var lagom.
Tösen vägrade ju kissa innan vi gick så vi gick en liten sväng med henne när vi kom hem.

Jag har även vart duktig och städat upp i köket, även golvet, noga... Och badrummet.
Tösen har börjat fälla nu så det är bara vänja sig vid städning.
Vi kom överens om igår att den som inte nattar Lukas får plocka undan i köket, efter middan. Det var en bra deal tycker jag. Men nu ringde klockan/Lukas. Dags att hämta honom...

Kommentarer
Postat av: Lisabeth

Gash, 11 år det är lång tid =) Låter gott med kladdkaka, bra att du sparar lite till mig, hihi. Menar om vi misslyckas med vårrullarna så kan vi ju äta oss mätta på kladdkaka =)



Ha en trevlig kväll och grattis, hihi.

2010-10-14 @ 18:13:36
Postat av: Jessica A

Ja, kladdkaka är aldrig fel. Kanske skulle slänga ihop en till helgen i eftermiddag?



Va kul att det var lite folk på Småfolket igår, förra veckan när vi var där kom ingen mer (bara den 6årige grabben o hans pappa) så vi fick gå hem igen...

2010-10-15 @ 07:35:27
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0