Söndag 19/9

God kväll!
ja det är kväll här nu i alla fall.

Idag vaknade Lukas 7.30 som tur var tänkte jag att det gör ju inget för det är min sovmorgonsdag.
Men så blev det inte riktigt. Richard hämtade Lukas i hopp om att han ville somna om, som han brukar.
Men inte idag! Richards somnade snabbt och lätt och jag fick ha ögona på honom när han stojade runt i sängen och i mitt nattygsbord. Jag städade det för ett tag sen så där skulle vara ordning, Lukas gillade inte den idén.
Vid 8.30 väckte jag Richard, antog att Lukas började bli hungrig.
Jag somnade fortare än fort, det brukar jag inte kunna. När Richard kom in och väckte mig kändes det som jag precis somnat men klockan var 10. han ville sova lite till innan han skulle iväg och jobba.
Så jag och Lukas (som hade pyamas stl 86 för första gången) Tog på oss jackan och tog ett varv runt huset med Tösen.

Efter det gick vi till katterna hos grannen för att släppa in dom. Dom ville inte in igår utan ville hellre vara ute så då fick dom komma in istället på morgonen. Det bästa med att dom var ute var att dom gav oss presenter. Under ena busken här utanför låg en död hare och en död mus av nåt slag. Jättegulligt, tack!

Vid 11 begav sig Richard till jobbet och vi fördrev tiden lite innan det var dags för Lukas lunch vid 11.30-12.
Efter det skulle han sova, men när jag satte på honom ny blöja, så han ska sova så gott som möjligt, så knackade det på dörrn. Det var Richards föräldrar som var ute på en sväng. När Lukas hörde dom ropa hallå fick han sånt smile, över hela ansiktet. Han gillar verkligen sin farmor, farfar med men inte lika mycket som farmor.

Efter det var det sovdags vilket betyder städa upp köket för min del.
Mellanmål och sen promenad med Tösen. Vi gick förbi fåren och det var första gången dom inte skrämde livet ur Lukas, han gillade dom t.o.m.

Vi förberedde middan, jättesmidigt att göra lasagne med Lukas på höften, ni borde prova!
In med den i ugnen sen for vi till vallokalen och mötte Richard där.
När vi kom hem var middan klar, perfa!!!

Kvällen har vart ganska lugn, Lukas har stojat runt lite och busat med pappa. Han älskar att bli jagad runt matsalsbordet.
Nåt nytt han har börjat med är även att han hämtar gärna en bok, lägger den i knät på en och antingen klättrar han upp själv eller så vill han komma upp i knät och titta en stund i den. Fine by me, väldigt mysigt är det i alla fall.

Idag somnade han äntligen på typ 10 minuter, så gött! Hoppas det håller i sig.
Nu ska jag göra lite söndagsgott, LCHF chokladmousse, vispad grädde med smält mörk choklad i, så himla gott.

Imorrn e det jobb....suck/yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0