Födelsedagsfirande

Först kommer ett par bilder av tidgare vecka...
När vi åkte hem till mamam och pappa förra onsdan för att åka med till Oslo hade pappa och två andra invigning av deras Herbalife lokal. Så vi hälsade på, så här kul tyckte Lukas att det var, han var lite trött med. Men när han upptäckte ytorna och allt ätbat som fanns så blev det fart på honom.




Nu har vi precis passerat gränsen till Oslo, visst ser han lite annorlunda ut :)


I söndags fyllde Richards syster Fia år, men då passade det inte att vara hemma så vi firade henne i onsdags.
I den eviga väntan på tårta underhöll Lukas oss på Richards mammas; mia, elorgel. Så himla fint spelade han.


Eller hur??




Till slut kom tårtan, det var jättegott, tyckte Lukas, det blev lite dumt med mat även denna kväll för tårtan blev hans kvällsmat. det skulle BVC älskat att höra. Han var ju så mätt efter den att han inte ens åt upp så det var ingen idé att ens försöka få i honom gröt när vi kom hem. Han e rätt bra på att göra miner ibland.
Just det glöm inte att man kan klicka på bilderna så ni ser ordentligt!


En annan dag när han höll på att busa runt, bestämde han sig, som så ofta att vila lite hos Tösen.
Tösens filt har nämligen en sån stor bra tvättrådslapp kvar. Han kan få syn på den från andra sidan rummet och springa dit förr att suga lite på tummen och sen springa vidare.



Ja det kan väl sägas att det är lite högre tempo här hemma nu. Men så länge jag sitter i soffan och tittar på tv kan Lukas leka hur mycket som helst själv. Så fort jag tar fram datorn ska han komma och trycka. Går jag ut i köket för att röja disk, ja då sitter han där på diskmaskinsluckan och drar ut allt igen. Går jag på toa kommer han och ropar efter mig och blir jätteledsen om han inte får komma in. Så jag får helt enkelt spendera mycket tid i soffan så Lukas får utforska världen på egen hand.

Härom dan efter en lätt påfrestande promenad, bestämde han sig för att utforska garaget, där vagnen står.
Jag var inte alls på humör och ville bara gå in, men det var bara att gilla läget, för efter en stund ville ju Lukas gå vidare med. Jagtror jag kan lova att från och med nu ska vi vara ute mer. På med regnkläderna oftare och leka och smutsa ner oss ute oftare. Det är alldeles för lite av den varan.
Jag är alldeles för bekväm med att inte orka att han smutsar ner sig och kläderna.
Man är ju bara barn en gång. Man har ju bara sin första ettåring en gång.
Blir det en till är det inte säkert att man har samma tid och engagemang.

Idag hade vi vår veckoliga bad/dusch stund.
Lukas badar och jag duschar. Det är jättemysigt. Vi städar ut baljan och leksakerna först sen hoppar han i medans jag fyller på vatten sen sitter han så nöjt och häller ut vattnet igen med nån leksak eller plaskar. Lagom till att jag kommit till ansiktstvätten och inte kan se honom hela tiden så ska han alltid busa/stajla och stå upp i baljan.
Efter badet är han alltid lite slö, så där som man blir, så då myser vi lite i soffan. Och han luktar ju så gott då.

I helgen har vi inget särskilt planerat, Richard jobbar på söndag så vi tar kanske en prommis jag och Lucke och går och röstar. Om det inte ösregnar vill säga.
Trevlig helg, och glöm inte lösa melodikrysset!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0