Julen är över för i år

Oj, nu har jag inte bloggat på en hel vecka.
Det blir så i härliga juletider.

Och nu är ju frågan vad vi har gjort sen sist.
I måndags var vi och hälsade på Ola, Marina och Elsa. Vi passade så klart på att inhandla de sista julklapparna, det var vi inte ensamma om, samt den sista julmaten på Ica Maxi, där var vi inte heller speciellt ensamma. 

Tisdag...hmm vad gjorde vi då? Just det, då var vi och glögg fikade hos Fredrik och Lisabeth på kvällen 
Onsdag, då var jag smart och åkte och jobbade, ville inte ha det hängande över mig hela mellandagarna. Fast oj vad vi fick stressa sen. Richard hade fixat lite barnvakt och skulle ha gjort julköttbullar under dan men det hanns visst inte med. Jag kom hem klockan 15 och 16 skulle jag och Lukas till stallet för att jula hästarna lite.
När vi kom hem därifrån stod Richard mitt i köttbulle rullandet och vi skulle även göra brunkål, och lite knäck.

Torsdag, ja då var det julafton. Den spenderade vi i Vaggeryd med Richards familj och släkt.
Mycket julklappar blev det.


Fredag, juldan spenderade vi hemma hos mina föräldrar. Richards föräldrar var också bjudna. Där var även Sofie och Jamie och hans föäldrar och så klart även Kim.
Vi sov över där och på morgonen så gick strömmen, det snöade ganska bra och träden var riktigt tunga.



På väg hem blev det lite snabb shopping i stan och på kvällen blev det det sista pysslet med Sofie och de sista inbjudningarna till bröllopet.
Och vipps så var det ju söndag, det är dt ju idag och idag har vi inte gjort många knyck.
Jag körde in Sofie till stan till hennes buss i kväll och alla sorters väder fick jag köra genom, uppehåll, duggregn regn, snöblandat regn, småsnöande och vrålsnöande med jättestora flingor.

Så här fin var Lukas på julafton och juldan, på kvällarna för på dan hade han tomtekläder.


God Jul!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0