Lördag 12 december

Idag har varit en trött och grinig dag.

Det började med att Lukas vaknade vid åtta tiden och ville inte somna om, han hade dessutom varit uppe en extra sväng i går kväll så det var dömt att misslyckas idag. Men melodikrysset gick jättebra idag, klarade alla frågor och skickade in det. Jag får inte missa nästa vecka, då ska det tydligen bara vara julmusik i krysset :)

Lukas har under dagen bara sovit 2 pass med knappt 45 minuter var istället för 1,5-2 timmars pass. 
Men han har både ätit lite morot och ganska mycket gröt. Antagligen är det tanden som har spökat för honom, han kanske råkar "bita" sig när han äter eller något sånt som har "skrämt" honom.

När jag började skriva detta inlägg trodde jag Lukas somnat för kvällen, men vad fel jag hade. Han vaknade efter en liten stund och var vaken tre timmar till. Han har varit helt hyper och överspelad idag bara för att han inte sovit ordentligt. Man hamnar i en ond sömnspiral om han inte får sova ordentligt. Vi fick honom äntligen att sova nu med hjälp av napp. Jag provade den lite innan ikväll, bara för att ha nåt gott att tugga på, som han gärna vill. Och det hjälpte nu med. Det ska helst inte bli en vana bara. Men är det det som hjälper honom nu så får det bli så. Jag kan tänka mig att det inte är så gott med tummen i munnen med den där sylvassa tanden där.

Så nu ska jag faktiskt också gå och lägga mig. Det ska bli så skönt att sova ordentligt och länge.
Hoppas bara Lukas också tänker det för han sover på tvären i vår säng.

På babysimmet igår fick vi fina diplom med kort på oss bl.a. och så sa dom att det blir en fortsättningskurs efter nyår redan vecka 2 så det blir inte så många veckors uppehåll. Det längtar vi tills.

Gonatt, det är inte varje dag man lägger sig klockan 22.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0