Måndag 7 december

Då var den helgen över. Vi var åter igen i Göteborg i helgen.
Det var dags för den årliga julmats lagningen. Det blev inte lika mycket gjort som vanligt, men vi gjorde leverpastej, mandelmusslor, knäck, och dom andra gjorde även julkorv, men vi orkade inte stanna så länge.

Vi åkte till min moster i Lindome i lördags, på kvällen blev det lite julbord och julfirande. Det är alltid så svårt att hinna med allt precis vid jul så då sa vi att vi slår ihop matlagningen och firandet.
Det var mycket trevligt och kul att träffa alla.

På söndagen lagade vi maten, tyvärr var vi väldigt oplanerade så det drog ut väldigt mycket på tiden. Vid 18 åkte vi hem. Det var väldigt skönt. Och väldigt jobbigt att köra hela vägen hem. Det blev inte så många timmar sömn som jag är van vid.
Tösen och min mosters hund kommer nämligen inte helt överens. Eller mest Lotta min mosters hund, för Tösen har inga problem med en hund som är lugnt och har "rätt" energi, men en hund som Lotta som inte gillar andra hundar och är väldigt bortskämd, då blir Tösen jobbig som bara den, hon är på och polisar hela tiden, och då blir det många mun huggningar. Så det var väldigt skönt att sätta sig i en "tyst" bil.

Idag måndag har jag varit och jobbat. Och idag har vi även vaccinerat Lukas sin andra dos av de vanliga vaccinet, mot bl.a polio och stelkramp. Det var inte alls kul. Det gjorde ont på lille skrutten, men som tur är så glömmer dom fort de små liven. Nu vägde han 7130gr och är 67,4 cm lång. sedan den 17/11 har han ökat 255gr och ca 2 cm, på 20 dagar.
Han har faktiskt planat ut kurvan lite sen sist, så jag ska försöka få i honom lite mer mat på dagarna. Han äter ju inte lika mycket mat på nätterna längre och är väldigt aktiv på dagarna. Så det blir kanske lite mer gröt på dan innan han vant sig vid rotfrukterna.

Nu ska jag titta klart på underbara "Mannen som talar med hundar"

Vi har även smakat på lite morotspuré idag. Det gick jättebra, han var lite skeptisk men åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0