24 november

Va skoj, kollar på början av 100:e Vänner avsnittet för andra gången idag...

Igår somnade Lukas äntligen vid 01. Suck. Han fick sova hos oss inatt, det underlättar att trösta honom fort då, så han somnar om. Men det behövdes ju inte eftersom han inte vaknade förrän 6.30 åt en liten snabis, vände sig om igen och somnade. Jag hade satt klockan på 9.00. Men jag somnade visst om, och vaknade 10.30. 11.30 gick jag och tog upp Lukas, täkte ju försöka vända hans dygn igen.

Richard kom hem och åt lunch med oss, han hade fått så ont i ryggen att han knappt kunde gå, perfa när han var hemma två dagar förra veckan. Nja...inte så bra, för ekonomin.

Efter han åkt tillbaka till jobbet, åkte jag Lukas och Tösen till Vaggeryd för att hälsa på Sara. Vi gick en promenad i skogen med Molly, hennes promenadhund. Dem sprang som bara den och busade. Så nu e Tösen pömsig.
När vi gått klart vår promenad gick vi till Ica, dom har så himla goda muffins där. Det är bake-off, från Bonjour men gryyymt goda, med frosting och alltid nån go gömma i mitten, idag provade vi kola variantet. Oj ojoj.
Sen efter lite bus och snack var det dags att åka hem igen. Lukas tog sig en liten lur då. och sen en jätte lur på typ2 timmar vid 17 tiden. Efter det fick han lite gröt, en halv portion bara, för jag hann inte mer, höll ju på att laga middag med. En klabbfri grötning blev det. Tack och lov.
Nån gång vid 21.30 typ så somnade Lukas här i soffan med mig. Det underlättar nu när han sover så lätt och vaknar ofta. Då kan man "berätta" att man är här med honom innan han hinner börja skrika och då somnar han om snabbare.
Så inatt ska han nog få lite bättre sömn. Jag kan ju hoppas i alla fall, eftersom vi ska upp i morgon och gå till babycafét och julpyssla lite.

Nu är det dags att borsta tänderna och hoppa i säng. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Malin Bergqvist

Nejmen hej! Vad kul det är när andra än dom man känner personligen hittar in till bloggen! Sofies syster alltså? Jamen då kommer vi förhoppningsvis träffas iframtiden i alla fall!:=) Vilken fin kommentar du lämmnat i min blogg:=) Ja, jag tror att så himla många småbarns mammor kan hålla med om att det känns fult att säga att man tycker om sin egentid och det är ju helt galet..



Nu skriker lillan här, men sköt om dig & lycka till med allt så får vi läsa varandras bloggar sålänge!



Kram malin

2009-11-25 @ 20:21:17
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0