Hemma igen

Då så var vi hemma igen, vi har vart det ganska länge, men nu orkar jag ta några minuter till att uppdatera bloggen.

Mina planer för dagen gick väl sådär. Jag sov ganska bra inatt faktiskt, jag vaknade några ggr, men jag hade inga problem att somna. Vid 5.30 skickade Richard sms och bad mig komma för han hade inte kunnat sova så mycket, p.g.a den dåliga sängen och att Lukas pratade i sömnen nästan hela tiden.
Jag packade iihop mina saker så vi kunde lämna i tid, packade lite frukost till mig och gick bort, några minuter innan kl. 6 satt jag utanför avdelningen och väntade på att dörren skulle öppnas. När jag kom hade Lukas precis somnat efter att han väckts för smärtstillande vid 5.
Nattsköterskorna var impad av honom att han inte blivit gnällig när dom väckt honom både vid 23 och 5 för att ge honom panodil, dom hade typ sagt att börjar han inte gråta och gnälla snart? men det gjorde han inte.'Min lilla superhjälte!
Efter jag kommit dit gick  Richard på till "huset" och Lukas sov han ett tag i min famn. Jag la ner honom i sin säng och flyttade ihop våra sängar så jag kanske också kunde sova lite. Men lagom till jag kommit till rätta och kännt att "ja nu kan jag nog somna" då vaknade Lukas och såg att jag var där. Då var han hur pigg som helst.
Vi tittade på lite film när jag skulle äta min frukost fick jag dela med mig, han var hungrig, och macka är ju sååå gott.
När Lukas precis somnat om igen vid 8.30 så kom läkaren som opererade Lukas in. Han skulle kika så allt såg bra ut.
Han sa att operationen hade blivit lättare än vad han hade trott.
Strax efter det var det dags att plocka bort nålen i handen som han fått dropp i.
Vi gjorde det borta vid toan och när jag skulle sätta mig i fåtöljen igen med Lukas och vände mig om för att sätta mig så var det blod på halva golvet, då hade det inte slutat blöda. Så vi gick ut genom dörren och som tur var kom en sköterska precis förbi. Vi bytte "plåster" på handen och hon torkade även upp på golvet.
Som tur var kom även städerskan strax efter. Jag packade ihop våra saker. Sen var det dags för Lukas att få lite mat igen så vi beställde in lite havregrynsgröt.
Vi fick återbesökstid och lite smärtstillande medicin som han skulle ha på morgonen innan vi åker upp för att ta bort slangarna. Strax innan kl. 10 lämnade vi sjukhuset. Richard hade skickat sms där han bad mig ringa och se till att han vaknat vid 10 men istället fick han en lite överraskning och vaknade av att Lukas satt på honom.

Vi packade och städade, åt lite lunch och vid 12 åkte vi hemåt.
Vi hade fått recept på lite medicin han skulle ha i veckan. Som vi stannade på Ryhovs spotek för att hämta, jag tänkte att där är det väl störst chans att dom har det. Men icke!
Som tur var hade dom i Vaggeryd. Där köpte vi fika och hämtade Tösen hos Sara & Johan och sen åkte vi hem till Richards mamma och syster och fikade lite.
Vid 16.30 hade vi kommit hem och jag var dödstrött och Lukas med, vid 17 sov vi. Richard passade på att åka ut och slå iväg lite bollar på golfbanan. Han kom hem lagom till att Lukas vaknade vid 18, jag låg kvar en liten stund till.

Lukas har varit hur pigg som helst idag, det märks minsann inte att han opererades igår.
Han är precis som vanligt, sitt glada sätt. Det enda som är jobbigt här hemma nu är blöjbyten och påstömning, och inte minst att tvinga i honom medicin.
Blöjerna är lite meckigt, han har ju dubbla blöjor nu. En inre med klippt hål för snopp-paketet, så inte bajs kommmer i såret, det är ju väl tejpat men för säkerhetsskull. Och sen en yttre blöja för det kiss som kommer ur röret han har i urinröret. Han har ju även en kateter i urinblådan som kommer ut magen, men lite kommer ur snoppröret med.




Den fräckaste lådbilen Ever! eller hur Sofie :)



Vårt fina rum på R M D huset




badrummet!



7.20 imorse Lukas med sitt lilla handpaket.


Vårt boende de senaste dagarna.


Lukas sov heeela vägen til Ryhov, hade vi inte stannat hade han nog sovit hela vägen hem.
Men den här sovstilen var så himla snygg.



När vi kom hem gick han direkt fram till sin favvoleksak, micken!

Nu är det läggdags. Godnatt allihopa!

Kommentarer
Postat av: Therese

Han är så duktig Lukas! Vilken kille!!! <3

2010-04-16 @ 17:20:22
Postat av: Jessica A

Tuff o go liten kille ni har! Skönt att det har gått bra,



Kram

2010-04-19 @ 20:54:18
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0